In anul 2019, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) a inregistrat 247 de reclamatii referitoare la Kaufland Romania.

Principalele aspecte reclamate au vizat produsele alimentare expirate, diferenta de pret din pliantul publicitar sau cel de la raft si cel de la casa de marcat, conditionare vanzare prin limitarea cantitatii achizitionate, bunuri nealimentare si garantii aferente, calitatea produselor alimentare sau proprietatile organoleptice ale produselor, informarea incorenta a denumirii produselor de panificatie, lipsa de informare a datei durabilitatii minimale, produs nealimentar cu ambalaj deteriorat, ambalaje devidate, informatii ilizibile pe etichete, nerespectarea cantitatii declarata pe eticheta si informarea incorecta privind perioada de desfasurare a promotiilor.

Mai mult, consumatorii s-a plans ca in cazul preparatelor din carne cu denumiri ”de casa”, ”taranesc” s-au folosit, de fapt, in procesul de fabricatie proteina vegetala, agent de ingrosare, stabilizatori, conservant etc. Autoritatea avertizeaza ca printr-o astfel de informare se induce in eroare consumatorul, acesta fiind determinat sa ia o decizie de achizitionare a produsului, pe care nu ar fi luat-o, avandu-se in vedere fabricarea si compozitia unor astfel de produse.

ANPC avertizeaza ca retailerul Kaufland a comercializat ”ciuperci salbatice in saramura”, marca Franz Josef care, in realitate, sunt, in mare parte, ciuperci de cultura. In urma cercetarii, a reiesit faptul ca ciupercile utilizate Champignon, Pleurotus si Nameko sunt ciuperci de cultura (fapt confirmat si prin raspunsul Kaufland). Astfel, s-a concluzionat ca utilizarea termenului ”ciuperci de cultura” este o practica comerciala inselatoare si, drept urmare, s-a dispus sanctionarea Kaufland Romania cu amenda contraventionala de 7.000 de lei, in conformitate cu prevederile legii 363/2007 si s-a emis decizia de incetare a practicii comerciale incorecte.

Consumatorii s-au mai plans la ANPC de lipsa etichetarii nutritionale si atribuirea de calitati de vindecare la mierea de albine si zahar, informarea incorecta privind indicatiile geografice/denumire de origine protejata a produselor lactate, lipsa informarii consumatorilor privind garantia baneasca privind ambalajele, precum si asupra sistemului de colectare a acestora.

Clientii au reclamat comercializarea de produse lactate cu informatii ce induc in eroare consumatorii, iar ANPC a aplicat sanctiuni contraventionale si a dispus masurile legale.

Reclamatiile au fost cercetate si s-au incheiat documente de control. In cursul anului 2019 au fost verificate punctele de lucru ale operatorului Kaufland Romania, in baza tematicilor de control sau pentru verificarea reclamatiilor inregistrate din partea consumatorilor. Au fost intocmite procese verbale de constatare a contraventiei, cu sanctiuni ”avertisment” si amenzi contraventionale. In baza proceselor verbale prin care s-au aplicat sanctiuni in baza legii 363/2007, au fost emise decizii de incetare a practicilor comerciale incorecte.

Pana la ora publicarii acestui articol, Kaufland Romania nu a raspuns solicitarii wall-street.ro de a oferi un punct de vedere.

Sursa foto: Kaufland