Volvo

VolvoCompania auto suedeza Volvo a prezentat in ianuarie la Salonul Auto de la Detroit o versiune electrica a coupe-ului C30, potrivit The Independent.

Prototipul electric C30 a fost dezvaluit in septembrie 2009.

Volvo va avea in 2011 o flota de masini C30 electrice pentru testare.

Potrivit companiei, noul model foloseste doar un sfert din energia necesara unui model care ruleaza pe combustibili fosili.

C30 electric are o viteza maxima de 130 km/h si accelereaza de la 0 la 100 km/h in 11 secunde.

Autonomia este pentru 150 de km, iar bateriile pot fi incarcate in opt ore.

Tesla Motors

Tesla MotorsConstructorul american de masini sport Tesla Motors are in plan fabricarea de autoturisme electrice, potrivit guardian.co.uk.

Strategia companiei sunt investitiile pentru marirea gamei, insa pe langa modelele sport si sedan are in vedere dezvoltarea unui roadster electric.

Elon Musk, presedintele Tesla Motors, a anuntat ca peste cinci ani va produce un vehicul electric accesibil, care va costa 30.000 de dolari.

Musk estimeaza ca vor fi fabricate pana la 1.000 de masini sport electrice pe an. “Pentru o companie mica este o tinta mare pentru ca in urma cu un an construiam 150 de masini”, a precizat Musk.


Smart

SmartSmart a pornit productia de serie la finalul anului 2009 pentru a doua generatie de autovehicule cu motor electric, in Hambach, Franta, model care va ajunge in Romania in 2012.

Vor fi produse 1.000 de unitati pana in 2012. Primele unitati vor fi distribuite in marile orase din Europa si America, potrivit vroom.be.

A doua generatie a modelului Smart Fortwo cu motor electric este dotata cu o baterie litiu-ion produsa de Tesla Motors plasata intre punti.

Un motor electric de 41 CP cu un cuplu de 120 Nm este incorporat in partea din spate a masinii.

Modelul smart fortwo electric accelereaza de la 0 la 60 km in 6.5 secunde. Smart fortwo electric poate fi incarcat la orice sursa de curent din casa. In Germania, o incarcare completa a bateriei costa aproximativ 2 euro si este suficienta pentru parcurgerea a 115 kilometri.


Shelby SuperCars

Shelby SuperCarsConstructorul american de supercaruri SSC care produce cea mai rapida masina de serie din lume, Ultimate Aero, ce poate rula cu 411 km/h, a anuntat ca va fabrica o versiune electrica a acestui model, posibil cea mai rapida masina electrica de pe glob, potrivit Motor Authority.

Noul model va fi numit Ultimate Aero EV. Motorul electric va furniza 500 de cai putere.

SCC planuieste de altfel sa doboare un nou record mondial cu Ultimate Aero EV devenind astfel cea mai rapida masina electrica de pe planeta cu o viteza de 230 km/h.

Acumulatorii lui Ultimate Aero EV vor folosi tehnologie litiu-ion si vor putea fi reincarcati la capacitate completa de la o priza standard de 110 volti in doar 10 minute. Cu o singura reincarcare pot fi parcursi 320 km.

Renault

RenaultRenault vrea sa vanda 100.000 de masini electrice pana in 2016 in Israel si Danemarca, primele tari care au angajat partenerul american al Renault, Better Place, sa creeze retele nationale de statii pentru incarcarea si schimbarea bateriilor.

Compania franceza vrea sa lanseze 4 modele de masini electrice, Fluence (berlina de familie), Kangoo (utilitara compacta), si alte doua modele derivate din conceptele Twizy (2-locuri urbana) si Zoe (berlina compacta), la sfarsitul anului 2011. Doua vor fi fabricate in Franta, la fabricile Flins si Maubeuge, iar celelalte in Valladolid Spania si Bursa Turcia.

Renault va produce versiunea electrica a lui Fluence la fabrica OYAK-Renault Bursa din Turcia, in prima jumatate a anului 2011, lansarea in Romania fiind in acelasi an, potrivit AutomotiveWorld.

Nissan

NissanAlianta Renault-Nissan este unul din constructorii auto cu o strategie globala in vederea dezvoltarii de masini nepoluante.

Seful Renault-Nissan, Carlos Ghosn, estimeaza ca vehiculele electrice ar putea detine 10% din piata auto mondiala in 2020.

Sub marca Nissan, compania va dezvolta autoturismul Leaf cu baterii, avand o autonomie de 160 de kilometri. Motorul electric montat in fata va dezvolta 107 CP. Viteza maxima va fi de 140 km/h.

Bateriile modelului Nissan Leaf se pot incarca in cel mult 8 ore. Pretul ar putea fi in jur de 32.000 de euro. Pentru Leaf, compania ar putea primi 20.000 de precomenzi.

Nissan va investi doua miliarde de dolari in fabrica sa din Smyrna, Tenessee pentru a produce 150.000 unitati Leaf pe an.

Mitsubishi

MitsubishiMitsubishi i MIEV este primul automobil electric de serie lansat in Europa, avand un motor de 64 CP.

Modelul electric utilizeaza un pachet de baterii lithium-ion care consta in 22 de module avand fiecare cate 4 celule, acestea putandu-se fixa sub podea, vertical sau transversal.

Autonomia pentru o singura incarcare este de 160 km.

Tractiunea este pe puntea spate. Viteza maxima este de 130 km/h.

Mini

MiniMini E va fi actionat de un motor electric ce va dezvolta 204 CP, alimentat de un acumulator litiu-ion, care va transfera puterea la rotile fata prin intermediul unei cutii de viteze elicoidale, intr-o singura faza.

Conceputa special pentru utilizarea la automobile, tehnologia acumulatorului va oferi o autonomie de peste 250 kilometri.

Sistemul de transmisie electric al noului Mini E produce un varf al cuplului de 220 Newton metri, ceea ce distribuie o acceleratie cursiva, de la 0 la 100 km/h, in 8,5 secunde. Viteza maxima este limitata electronic la 152 km/h.

General Motors

General MotorsCompania General Motors va construi un vehicul complet electric bazat pe Chevrolet Volt, potrivit vice-presedintelui General Motors, Bob Lutz.

Lutz spune ca varianta unui Chevrolet Volt 100% electric este luata in calcul, intrucat nu este dificila transformarea modelului hibrid.

Modelul Chevrolet electric va rivaliza cu Nissan Leaf.

Geely

GeelyConstructorul auto chinez Geely va comercializa in Europa incepand din primavara 2010 modelul electric Nanoq, potrivit autocar.co.uk

Masina electrica Nanoq cu cinci locuri are o autonomie de 200 kilometri.

Geely afirma ca Nanoq va avea o viteza maxima de 130 km/h si o autonomie de 200 de km, similar performantelor modelului electric Mitsubishi i-MiEV. Teoretic Nanoq va parcurge cu o singura reincarcare cu 40 km mai mult decat i-MiEV.

Nanoq va fi fabricat printr-un joint-venture intre compania chineza Geely si firma daneza Lynx, care a dezvoltat componentele electrice si baterii lithium.

Geely a spus ca Nanoq va merge la vanzare in America si Asia spre finalul anului sau in 2011.

Ford Motor

Ford MotorProducatorul american Ford va lansa modelul Focus in varianta electrica in 2011.

Acesta va avea o autonomie de 160 de kilometri cu o singura incarcare a bateriilor.

Incarcarea bateriilor la o priza de 220 de volti va dura intre sase si opt ore.

Modelul Focus electric va dispune si de afisajul SmartGauge, similar cu cel prezent pe modelul Fusion Hybrid.

Ford intentioneaza sa produca in 2010 un vehicul comercial electric bazat pe modelul european Transit Connect.

Coda Automotive

Coda AutomotiveProducatorul de masini Coda Automotive, un joint-venture intre o firma americana si una din China, va fabrica spre finalul anului un autoturism sedan electric.

Masina se bazeaza pe un model chinezesc Saibao, insa va avea o motorizare electrica.

“Misiunea noastra este sa acceleram aderarea la masini complet electrice. Vrem sa producem 20.000 de masini pe an”, a spus presedintele Coda, Kevin Czinger.

Sedanul electric care va intra pe piata din California in 2010 va costa, in SUA, in jur de 35.000 de dolari.

Coda EV va dispune de 136 CP. Bateriile au o autonomie intre 145 si 200 de kilometri, in functie de modul de rulare, si pot fi incarcate in mai putin de sase ore.

Viteza maxima este limitata la 130 km/h. De la 0 la 100 km/h Coda ajunge in 11 secunde.

Citroen

CitroenConstructorul auto francez Citroen va comercializa modelul complet electric C-Zero in cursul ultimului trimestru din 2010.

C-Zero este dezvoltat in colaborare cu Mitsubishi Motors Corporation (MMC), este a doua oferta a marcii in ceea ce priveste vehiculele electrice, alaturi de Berlingo First Electrique, dezvoltat cu Venturi.

Citroen C-Zero este dotat cu un motor sincronizat printr-un magnet permanent care genereaza 47 kW sau 64 CP CEE de la 3.000 la 6.000 rot/mn. Cuplul maxim de 180 Nm este disponibil de la 2.000 rot/mn. Puterea este transmisa catre rotile din spate cu ajutorul unui reductor mono-viteza.

Viteza maxima de 130km/h este atinsa in aproximativ 15 secunde si preluarile de la 60 la 90 km/h au loc in 6 secunde.

Reincarcarea se face prin racordarea cordonului de alimentare la o priza de 220V. O incarcare completa necesita 6 ore, in timp ce o incarcare la 80% este posibila in doar 30 de minute prin utilizarea unei borne exterioare care furnizeaza un curent electric monofazic de 125 Amperi la 400 Volti pentru o putere ajungand la 50 kW.