Rucsandra Hurezeanu: Barbatii sunt mai atrasi de noutate, nu se prea uita la bani cand e vorba de un gadget nou

Rucsandra Hurezeanu: Barbatii sunt mai atrasi de noutate, nu se prea uita la bani cand e vorba de un gadget nouRucsandra Hurezeanu (foto), fondatoarea companiei de cosmetice Ivatherm, detine un BlackBerry si doua produse Sony – un latop Vaio si un aparat foto.

“Prima motivatie a alegerii acestor produse a fost utilitatea si functionalitatea, apoi designul si, pe ultimul loc, pretul. Avand in vedere ca nu sunt un fan al gadget-urilor de ultima ora si nu tin sa am tot ce apare nou pe piata, cred ca pot sa las mai la urma considerentele ce tin de pret. BlackBerry-ul imi este util pentru faptul ca-mi asigura accesul rapid, usor, la e-mail, internet si pot tasta cu usurinta mesajele. Laptopul il folosesc numai la birou, in cazuri foarte rare il iau cu mine acasa. Cel pe care il am acum este functional si arata futurist, imi place designul lui. Aparatul foto il folosesc destul de rar, mai mult in concedii si, bineinteles, la evenimente speciale din viata mea si a familiei mele”, spune ea.

Femeia de afaceri spune ca si-ar dori de asemenea si un iPod, pentru a asculta in timp ce “isi face alergarea zilnica”.

Intrebata in ce fel difera optiunile si viziunea asupra unei persoane de sex feminin cand doreste sa aleaga un gadget, fata de preferintele unui barbat, Rucsandra Hurezeanu subliniaza ca barbatii sunt mult mai atrasi de noutate, dorindu-si sa detina tot ceea ce este nou si inca foarte aproape de momentul lansarii acestor produse pe piata.

“Bineinteles ca, fiind mai tehnici dacat femeile, ei cauta sa aiba functionalitati multiple si cele mai noi aplicatii. Designul este si el important, deoarece, alaturi de ceas, gadget-urile sunt accesoriile preferate ale barbatului modern si activ. Pretul chiar cred ca nu conteaza pentru ei atunci cand vine vorba despre ultima noutate”, spune Hurezeanu.

Femeia de afaceri prefera cumparaturile traditionale in detrimentul celor online, intrucat vrea sa beneficieze de consilierea angajatilor din magazinele fizice. “Chiar am nevoie de ajutor atunci cand fac o alegere de acest fel si comertul online nu mi-l poate oferi. Nu am nici timp sa citesc site-uri, sa ma informez singura despre aceste produse”, incheie ea.

Raluca Milin: Prefer sa las pe altii sa infrunte bug-urile noilor produse, si apoi ma decid si eu

Raluca Milin: Prefer sa las pe altii sa infrunte bug-urile noilor produse, si apoi ma decid si euRaluca Milin, fondatoarea companiei de mobilier pentru HoReCa Sensio, se declara “Blackberry addicted”, desi primii ani ai telefoniei si i-a dedicat brandului Nokia. “Acum incep sa ma uit putin si ‘peste gard’ la telefoanele cu sistem Android, dar inca nu am facut pasul”.

Laptopurile sale preferate sunt HP, desi a incercat mai multe modele. In prezent foloseste un HP Pavilion Entertainment si, pentru calatorii, un iPad. “Fetitele mele au abandonat total laptop-ul traditional de cand a aparut in casa iPad-ul”.

In ceea ce priveste camerele foto/video, este fidela brandului Panasonic, detinand mai multe produse ale companiei nipone. Pe langa iPad-ul detinut, pe Raluca Milin o intereseaza si achizitia unui Galaxy Tab.

Factorul principal dupa care se ghideaza femeia de afaceri este sfatul prietenilor si colegilor. “Din multe recomandari mi-am facut propriul meu ‘check list’ si am facut alegerea finala”.

Milin se considera o femeie practica (dovada fiind si background-ul ei business – a fost unul dintre primii oameni la UPC Romania si Connex – n.r.), ea uitandu-se intotdeauna mai intai la functionalitati si apoi la “usurinta in utilizare”. De asemenea, o intereseaza ca gadget-urile sa fie subtiri si usoare, dar si placute ochiului. “Nu sunt cu siguranta un early adopter, ci imi place sa-i las pe altii sa preia toate bug-urile sistemelor noi, si apoi ma decid si eu”, spune ea.

“Cred ca noi, femeile, suntem mai practice si mai orientate catre functional decat barbatii, care cu siguranta sunt mai multi in categoria early adopters, si care doresc sa incerce rapid ultima aparitie”, subliniaza ea.

Raluca Milin spune ca prefera sa cumpere online, in general din Romania, avand in vedere evolutia buna a retailerilor autohtoni de pe Internet.

Olivia Nechitoaia: E atractiv sa ai un gadget care face si clatite, dar nu iti va folosi niciodata

Olivia Nechitoaia: E atractiv sa ai un gadget care face si clatite, dar nu iti va folosi niciodataOlivia Nechitoaia (foto), managing partner al retailer online de produse ecologice Olivo.ro, detine laptop, telefon mobil si aparat foto. Pe acesta din urma il foloseste mai putin constant, intrucat sotul ei are unul semi-profesional si il prefera pe acela.

“Primul meu laptop a fost un Sony Vaio de 11" care inca mai merge binisor dupa aproape 10 ani. L-am cumparat pentru ca era cel mai mic si mai usor de pe piata si avea unitate optica detasabila, ceea ce-l facea si mai usor. Dupa aceasta experienta sunt un fan declarat Sony in ceea ce priveste laptopurile”, spune Olivia Nechitoaia.

Si in cazul telefoanelor mobile le prefera pe cele de mici dimensiuni, aratandu-se insa dezamagita de faptul ca “cele noi sunt din ce in ce mai mari”. Urmatorul telefon pe care il va achizitiona va fi un smartphone, ”pentru ca activitatea mea este legata aproape exclusiv de Internet si imi trebuie un gadget care sa-mi usureze munca. Primul criteriu in alegerea lui? Un touch screen foarte sensibil”, spune ea.

Pentru Nechitoaia, dupa marimea catre trebuie sa fie cat mai redusa, “caratul de genti mari si obiecte pe masura” nefiind hobby-ul ei, functionalitatile sunt foarte importante, in sensul de a face ce se presupune ca ar trebui sa faca. “E atractiv sa ai un gadget care face si clatite, dar nu iti va folosi niciodata, oricat de tare te-ar incanta la inceput”, glumeste ea.

Pretul este important pentru femeia de afaceri, dar nu in sensul de a fi cel mai mic. “Din experienta mea, un produs ieftin e un produs prost (ceea ce e logic, de vreme ce inglobeaza costuri de productie mici, adica materiale ieftine, forta de munca necalificata si know-how ieftin). Prin extensie, nu inseamna ca un produs scump este unul bun, uneori poate fi doar unul cu adaosuri comerciale foarte mari. Raportul calitate/pret trebuie sa fie in avantajul calitatii”, este de parere Olivia Nechitoaia.

In general, ea se uita la produsele cu pret peste medie cand este vorba de gadget-uri, mai ales ca nu ii place sa le schimbe prea des. Ea le priveste ca pe o investitie de lunga durata. “Utilitatea primeaza in fata noutatii”.

Olivia Nechitoaia considera ca o femeie se uita mai mult la aspect decat la functionalitati, spre deosebire de un barbat, dar si unul si celalalt sunt atrasi de produsele “la moda” sau nou aparute.

“Pentru mine conteaza usurinta utilizarii, experienta anterioara pe care am avut-o cu produse ale brandului respectiv, raportul calitate/pret, termenul de garantie si, dupa cum spuneam, dimensiunile produsului. De asemenea e foarte important ca produsul sa nu vina la pachet cu diferite programe sau optiuni de care nu am nevoie dar trebuie sa le platesc (gen Windows) si sa fie rezistente la impact (toate gadget-urile imi cad frecvent pe jos)”, spune ea.

Ca si Raluca Milin, si Olivia Nechitoaia prefera comenzile online pentru a comanda produse. “plimbarile prin magazine sunt obositoare si nici nu am timp pentru ele. In plus la cumparaturile online ai avantajul de a compara ofertele, caracteristicile diverselor produse si de a citi pareri ale utilizatorilor, ceea ce e esential mai ales in cazul gadget-urilor”, incheie ea.


Adina Nicolaide, managing partner Kdo.ro, detine un telefon BlackBerry si un MacBook de la Apple. Aceasta le-a achizitionat in functie de design dar si utilitatea lor, fiind interesata in mod egal de “look”, pret dar si de functionalitate.

Adina Nicolaide “iese din tiparul” celor trei femei de business de mai sus care nu se considera intru totul “early adopters” si spune ca este, in prezent, interesata de a achizitiona un iPad 2, produs recent lansat de Apple si care inca nu a ajuns pe piata locala.

Pe de alta parte, Adina Nicolaide subliniaza ca, pentru a-i trezi interesul, gadget-urile “Acestea trebuie sa fie delicate, interesante, sexy si, in acelasi timp, sa fie extrem de practice si folositoare”.

Dupa cum era de asteptat din partea unui om de business care conduce operatiunile unui magazin online, achizitia gadget-urilor o face de pe Internet. “Este mai comod, pot compara caracteristicile mai multor produse, marci, nu pierd timp si nervi prin trafic”, incheie ea.