"Varianta discutata este ca modificarile sa fie promovate sub forma unei legi, iar restituirile de bani sa fie calculate ca diferente dintre cuantumul taxei achitate conform ultimei modificari, aplicate incepand cu ianuarie 2011, si noile reguli. Astfel, se plateste diferenta pentru cei care au achitat ultima formula de taxa", au declarat agentiei surse oficiale.

Principiul aplicarii unei taxe auto la prima vanzare a masinii deja inmatriculate va fi mentinut, au mai aratat sursele.
O decizie finala urmeaza sa fie luata de Guvern intr-o sedinta viitoare.

Promovarea prin proiect de lege a noii forme a taxei auto presupune ca modificarile sa nu intre in vigoare in perioada imediat urmatoare, ci dupa avizul Parlamentului.

Prin proiectul de lege va fi abrogata OU 50/2008 privind taxa auto.

Un proiect de act normativ releva ca taxa de poluare auto va fi redusa cu 30% comparativ cu nivelul actual indiferent de tipul de motorizare conform standardelor Euro, dar nu si pentru masinile dotate cu motor Euro 5, in cazul carora taxa va ramane nemodificata.

In acelasi timp, pentru masinile cele mai poluante din categoria non-euro, cuantumul taxei va fi redus mai putin sau deloc.

Citeste si:

Sistemul actual al taxei auto va fi modificat dupa ce Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene (CJUE) a aratat, intr-un punct de vedere exprimat la cererea unei instante romanesti, ca taxa de prima inmatriculare incalca legislatia Uniunii Europene intrucat produce un dezavantaj la vanzarea masinilor second-hand din alte state pe teritoriul Romaniei.

Punctul de vedere a fost transmis pentru un proces in care un roman care si-a cumparat, in iulie 2008, o masina second-hand din Germania si a platit taxa de poluare pentru inmatricularea in Romania a reclamat faptul ca taxa este aplicata numai vehiculelor second-hand importate din alte state, nu si celorlalte masini second-hand deja inregistrate in tara si revandute.

Un document guvernamental prezentat recent de MEDIAFAX demonstra ca Guvernul discuta impunerea taxei auto la prima vanzare a masinilor intrate in tara inainte de introducerea taxei, cu un cuantum redus cu 30%, si restituirea unei diferente din banii deja dati de proprietari, dar esalonat pe mai multi ani, pentru a evita returnarea unei sume totale de 750 milioane euro.

Expertii in domeniul juridic au atentionat Guvernul ca Romania risca sanctiuni financiare din partea Uniunii Europene, in urma declansarii unei posibile proceduri de infringement, si numeroase alte procese cu proprietarii de masini, inclusiv cu cei care au pierdut initial in instanta, daca nu modifica urgent taxa auto si nu restituie din sumele platite.

Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a declarat recent ca propunerea sa este aplicarea unei taxe auto la prima vanzare a masinilor intrate in tara inainte de 1 ianuarie 2007, data de introducere a taxei de inmatriculare auto, cu o reducere a cuantumului taxei cuprinsa intre 20 si 30%.