Mai sunt 7 zile pana la lansarea Audi Q7 in Romania. Evenimentul va marca un punct de rascruce in segmentul premium SUV, iar intreaga campanie va fi una care poate concura cu usurinta la cele mai importante concursuri de comunicare integrata a unui produs. Clipul publicitar realizat este unul dintre cele mai spectaculoase din istoria Audi.

Timp de aproape doisprezece ani Gerhard Kiefer a raspuns de coordonarea tuturor filmarilor pentru spoturile publicitare Audi. in toata aceasta perioada a realizat in jur de 70 de sporturi publicitare TV pentru marca din Ingolstadt. Acestea cuprind cateva spoturi publicitare clasice ce raman adanc ancorate in memoria clientilor si expertilor din bransa deopotriva. "Totusi, chiar si eu am fost surprins in timpul productiei noului spot pentru Audi Q7," recunoaste Kiefer.

Unul dintre cele mai bogate spoturi publicitare TV din istoria producatorului de autovehicule din Ingolstadt si-a facut debutul pe ecranele germane pe 5 noiembrie. Filmul de 40 de secunde, intitulat "Ultimate quattro" a fost turnat in Islanda si Praga, efectele speciale fiind realizate in Paris. "Nici un alt spot publicitar TV nu a beneficiat de imagini atat de spectaculoase," afirma Kiefer.

Au fost necesare in total aproape trei luni inainte ca pregatirile de inceput sa se regaseasca in filmul final. Audi a apelat in premiera la serviciile "kempertrautmann", iar mintile creative de la agentia in plina ascensiune din Hamburg s-au confruntat cu cea mai indrazneata provocare de pana atunci. Filmul a fost regizat de unul dintre cei mai solicitati regizori de spoturi publicitare, francezul Bruno Aveillan, in timp

Dupa cum explica Hans-Christian Schwingen, directorul departamentului de marketing si comunicare de la Audi, "Am evidentiat perspective nemaiintalnite asupra unei masini. E un film care te face sa exclami \'incredibil!\' in loc de obisnuitul \'mda\'..."

Acesta se refera la secventele in care spectatorul se afla virtual sub o pelicula de apa, sub o sosea nisipoasa sau sub gheata, priveste in sus si vede masina ruland deasupra "perspectiva quattro". Secventele au fost realizate in timpul filmarii la fata locului, utilizand recuzita de imitatie din studiourile de filme si prin adaugarea de efecte speciale.

Filmul incepe cu o masina Audi de raliu ruland pe o sosea nisipoasa, in timp ce o a doua masina de raliu goneste pe o suprafata acoperita cu apa. Urmeaza in final scena cursei pe, sau mai degraba sub gheata, in care cuvintele "am inventat quattro pentru masinile noastre" apar pe ecran. in momentul in care Q7 intra in cadru, camera strapunge gheata de dedesubt pentru a asigura o perspectiva clara asupra modelului Q7 in timp ce se deplaseaza pe gheata. Sunt afisate pe ecran in continuare alte doua mesaje, mai intai "acum am inventat si o masina pentru quattro", urmat de "Audi Q7. De la creatorul quattro."

Filmarea s-a desfasurat pe parcursul a patru zile avand ca fundal spectaculoasele peisaje din Islanda. Echipa a fost formata din aproximativ 80 de oameni, care de televiziune, un camion dotat cu echipamente de filmare de ultima generatie, plus doua autoutilitare speciale pentru transportul celor doua masini Audi Q7 argintii si a celor trei legendare masini de curse Audi. "in special aceste masini de curse au avut o importanta cruciala in scenariul filmului." spune Kiefer. "Toate sunt echipate cu transmisie quattro si fiecare s-a bucurat de un succes major in lumea sportului cu motor. Filmul ilustreaza astfel celebra istorie a brand-ului nostru."

Decizia de a apela la aceste trei masini de curse de o inestimabila valoare intrinseca si comerciala si de a le expune pericolelor unei sesiuni de filmari TV in salbatica natura islandeza a reprezentat mai mult decat un act de curaj. Alaturi de Q7 performeaza un model Audi 200 quattro TransAm de 550 CP (secventa de pe gheata), care a adus Audi victoria in cursele American TransAm in 1988, anul sau de debut.

Acestora li se alatura un model Audi Sport quattro S1 "Pikes Peak" (secventa pe nisip) ce dezvolta aproximativ 600 CP cu care Walter Rhrl a reusit un timp record in legendara cursa Pikes Peak Hill Climb din Colorado in 1987 care a rezistat un numar impresionant de ani. A treia masina de curse ce poate fi vazuta in spotul publicitar este un Audi V8 quattro DTM de 462 CP (secventa pe apa) care l-a incoronat pe Hans-Joachim Stuck campion DTM in 1990.

Ghetarul avea o grosime intre 60 si 80 de metri in locatia respectiva ceea ce inseamna ca fisura putea fi tot atat de adanca insa din fericire nu s-a intamplat nimic grav si Q7 a putut fi scos prin remorcare.

Logistica a fost, de asemenea, un element extrem de important deoarece toata echipa, impreuna cu tehnologia foarte fragila, a trebuit sa se deplaseze pe un teren de-a dreptul impracticabil, infruntand viscole si puternice averse de ploaie. La acestea s-a adaugat faptul ca diferitele locatii de filmare din Islanda se situau la distante de pana la 800 de kilometri unele de altele. "in timpul unei astfel de filmari te afli intotdeauna intr-o cursa contra cronometru. Am avut la dispozitie patru zile pentru finalizarea filmarii inainte ca tot echipamentul sa fie reincarcat pe feribotul de Danemarca," subliniaza Kiefer.

Urmatoarea oprire a fost in studioul de filmare din Praga. Constructia si pregatirea recuzitei durase aici o saptamana. Cu sapte saptamani inainte, constructorul de machete Philippe Cail incepuse sa lucreze la modelele de masini de curse Audi, fiecare masurand in jur de un metru in lungime. Avand la dispozitie doar fotografii, acesta a reusit sa realizeze machetele fidele in cel mai mic detaliu ale celor trei masini sport clasice.

Masinile in miniatura s-au deplasat peste o placa transparenta cu o lungime de cativa metri. Camera a fost amplasata intr-un put cu o lungime de cativa metri sub placa, locatie de unde s-au filmat masinile. Aceasta placa a fost acoperita alternativ cu nisip, apa si o substanta gelatinoasa pentru reproducerea efectului de gheata. in acest mod, s-au putut realiza secvente cu vehiculele filmate de sub suprafete.

Cele trei masini de curse precum si modelul Q7 au fost ridicate si ele fiecare cu o macara gigant. in timp ce masinile erau suspendate la o inaltime de patru metri, cantitati mari de apa, nisip si pietris au fost improscate pe puntea masinilor ntru a realiza cadre apropiate senzationale.

Spotul publicitar va debuta la televiziunea germana pe 5 noiembrie si va rula si in Italia, Marea Britanie si SUA in perioada imediat urmatoare. Va rula atat versiunea de 30 de secunde cat si cea de 40.

Tema melodiei "Streets of Tomorrow" interpretata de Carla Vallet asigura fundalul sonor al clipului. Acest cantec a fost compus special pentru Audi Q7 in colaborare cu Red Rock Production si Leslie Mandoki, fiind disponibil in magazine din 21 octombrie.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri