Fara doar si poate, decizia jurnalistilor europeni de a acorda titlul de „Masina Anului“ lui Clio III a fost determinata in mare masura de look-ul extrem de modern, placut si chiar usor agresiv pe care designerii francezi l-au adoptat pentru cea de-a treia generatie a supermini-ului. De la banalele linii prezente pe vechiul model pana la actualul design, saltul este de-a dreptul spectaculos, chiar daca nu revolutionar, si demonstreaza inca o data potentialul creativ al scolii franceze de design.

Dimensiunile noului Clio sunt si ele un plus, atat timp cat masina se apropie deja de clasa compacta: lungimea este de 4 metri, cu 10-15 centimetri mai scurta decat majoritatea modelelor compacte, iar latimea ajunge la 1,70 metri, in conditiile in care foarte multe hatchback-uri din segmentul C au 1,75 m.

Efectul este in primul rand un habitaclu mult mai primitor, mai spatios, chiar si pentru locurile din spate. Scaunele sunt confortabile, ce-i drept, nu ca la un sedan de clasa medie, dar cu mult peste Logan ori alte modele de pe piata. Plansa de bord este cocheta, moderna si accesibila, ornamentele de imitatie de aluminiu se integreaza bine, in timp ce consola centrala este identica celei de pe Mégane II. Portbagajul a primit si el cativa centimetri in plus, astfel ca gentile nu vor mai suferi de claustrofobie, asa cum se intampla de regula la aceasta clasa, si asta fara ca designul spatelui masinii sa aiba de suferit.

Motorul 1.5 dCi de 65 CP, cel mai mic din oferta Renault, poate fi considerat o adevarata comoara, setarile sale fiind perfecte pentru cei care numara zilnic litri de motorina consumati. Calculele facute de noi in timpul drive-testului au aratat un consum de numai 4,8 l/100 km in oras (!) la un stil de condus economic (de genul celui practicat de taximetristi) si 6,0 l/100 km in conditiile unui condus sportiv exagerat.

In afara orasului, la o viteza de 100 km/h, in treapta a 5-a, computerul de bord indica un consum ce oscila in jurul valorii de 3,5 l/100 km. Ceea ce face din acest motor mai mult decat o sursa de economie este comportamentul vioi, in ciuda puterii reduse. Unul dintre motive este cuplul de 160 Nm/2.000 rpm, raportat la o greutate a masinii de numai 1.145 kg. Stimulat de o cutie manuala in 5 trepte, motorul isi arata valente interesante: mici demaraje in scartait de roti, depasiri sustinute la 4.000 de turatii, trasaturi mai greu de regasit pentru propulsoare cu o astfel de putere, amintind pe undeva de agilitatea motoretelor sau a scuterelor.

Dintre dotarile standard ale masinii, suficiente pentru a ridica nivelul clasei, amintim computerul de bord, geamurile electrice, CD player-ul, dar si ABS + EBV + AFU pentru echiparea Confort Dynamique.
In concluzie, am descoperit o masina ideala pentru tineri, familisti fara copii, buna atat pentru drumurile zilnice in oras, cat si pentru evadarile din weekend, destul de spatioasa, robusta si foarte frumoasa, si asta la un pret ce poate crea mari probleme Daciei Logan: 9.693 euro CIP.