La fel ca multi alti producatori de autovehicule din Europa, grupul Renault a fost afectat de o scadere mai puternica si de durata mai lunga decat anticipau expertii din industrie in urma cu un an. Vanzarile pe piata europeana se vor situa in acest an cu 23% sub nivelul din 2007, iar Renault avertizat ca anticipeaza pentru 2012 o contractie de 6-7% comparativ cu anul trecut, mai mare cu 3 puncte procentuale decat se estima anterior.
Directorul general al Renault, Carlos Ghosn, a declarat ca nu se asteapta la o recuperare semnificativa in anii urmatori.
Marja operationala a Renault a coborat cu 24%, la 2,3% din vanzari, de la 3% in primele sase luni ale anului trecut. Veniturile au coborat cu 0,8%, la 20,94 miliarde de euro. Declinul de 15% pe piata europeana a fost compensat partial de un avans de 14% in alte regiuni ale lumii.
Marii producatori auto au fost loviti simultan de declinul vanzarilor si de un razboi al preturilor, care a erodat marjele de profit, in contextul incercarilor competitorilor de a-si proteja cotele de piata si de a-si mentine in functiune fabricile.
Renault a avut rezultate mai bune decat rivalul PSA Peugeot Citroën, care a raportat in aceasta saptamana o pierdere neta de 819 milioane de euro, fata de 806 milioane de euro profit in perioada similara a anului trecut.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: