Optati sau nu pentru azot in pneuri? Merita sau nu?

Singurul dezavantaj pe care l-a mentionat specialistul Sama a fost cel al pretului. Daca umflatul cu aer nu are costuri speciale, umplerea anvelopei cu azot costa. Daca ai cauciucuri pe 13" platesti 7 RON, daca esti pe 16" - te costa 10. Ceea ce nu ni s-a parut deloc mult daca luam in calcul avantajele.

Primul si cel mai mare avantaj este cel al lipsei variatiilor de presiune datorate variatiilor de temperatura. Azotul nu se comprima la frig si nu se dilata la caldura. Ceea ce ne ajuta mai ales peste vara, cānd variatiile dintre zi si noapte sunt uneori notabile. Stabilitatea presiunii ne poate oferi un confort al momentelor petrecute la volan.

Datorita lipsei umiditatii din azotul cu care ne umflam cauciucurile, jantele nu vor avea de suferit. Cele normale nu ruginesc pe interior, iar cele de aliaj nu vor fi oxidate. Pentru ca este un gaz inert chimic, azotul nu actioneaza nici asupra cauciucului.

Moleculele de azot au dimensiuni care nu permit trecerea prin microporii anvelopei (osmoza). Prin urmare, si acest lucru contribuie la constanta presiunii.

Modul in care se comporta azotul la comprimare determina o amortizare mai buna decat cea oferita de aer, iar gropile vor fi mai bine suportate de catre sistemul de suspensie. Desi nu am descoperit date exacte ale vreunui studiu de specialitate, se spune ca anvelopele cu azot dau un nivel mai redus al zgomotului. Iar aceasta s-ar explica prin faptul ca undele produse de socuri sunt amortizate mai bine de azot - care transmite undele sonore mult mai slab decat aerul.

In putine cuvinte, acestea sunt informatiile despre anvelopele umflate cu azot. Daca banii nu te impiedica, ai putea sa incerci. Si sa ne povestesti dupa.