Wall-Street.ro: Cand ati devenit antreprenor? La ce varsta ati avut propriul business?

Mircea Cirt: Partea de antreprenoriat la 14 ani, iar daca vorbim de businessul auto la 22 de ani cand cautam solutie la a face ceva astfel incat sa fie bun societatii si sa aiba o crestere continua.

Wall-Street.ro: Cum a pornit afacerea?

Mircea Cirt: Am pornit afacerea in 1995 de la un magazin mic cu import de piese din Austria. La vremea aceea importam piese pentru autoturismele de import. Am inceput intr-o garsoniera mica cu acces din strada in Baia Mare. Faceam transporturi saptamanale din Austria, luam comenzi de la clienti si faceam rost de piese. In 1998 am trecut pe vanzarea de piese de camioane, am renuntat la piesele pentru autoturisme. Aceasta a fost o perioada de 2 ani cand eu personal faceam transportul de piese din Austria, din Viena, de la mai multi furnizori.

Wall-Street.ro: Cand ati inceput sa va extindeti?

Mircea Cirt: In 2000 am inceput dezvoltarea, am deschis mai multe sucursale si am format o retea. In 2006, aveam nevoie de un service. Dupa ce am vorbit cu Mercedes am demarat investitia, iar la sfarsitul anului 2007 inceputul anului 2008 a fost gata centrul de vanzare de autoturisme si transportere, precum si service pentru autoturisme, transportere si camioane.

Wall-Street.ro: Sunteti prezent in Bulgaria, Serbia si Ungaria. In ce tara ati dori sa mai faceti investitii?

Mircea Cirt: Daca cei din Vest se uita cu ochi atenti la pietele din Est, noi indraznim sa ne uitam cu ochi mai curajosi spre pietele din Vest, Austria, Germania si spre nord.

Wall-Street.ro: Dintre cele patru tari unde sunteti prezent, care este cea mai profitabila?

Mircea Cirt: Dintre cele patru tari unde suntem prezenti Romania este cea mai buna.

Wall-Street.ro: Cum a mers businessul anul acesta comparativ cu anul trecut?

Mircea Cirt: Comparativ cu anul trecut businessul a mers prost. Am reusit sa il mentinem dar provocarile au fost mult mai mari fata de ce ne-am asteptat. Pe de o parte ne-a facut sa ajustam abordarea pietei, pe de alta parte am asistat la un razboi rece intre dealeri, in care fiecare a venit cu discounturi mai mari, chiar daca nu e sanatos. Acest razboi slabeste puterea dealerilor si serviciile care ajung la client. Sunt mai multi jucatori in piata decat este nevoie.

Wall-Street.ro: Cum v-a influentat criza businessul?

Mircea Cirt: Foarte tare si in acelasi timp foarte bine. Noi am fost obisnuiti cu crestere continua de 50-70% fata de anul trecut si a venit aceasta criza pe fondul in care noi aveam 6 milioane de euro in stoc de masini. Am mers cu un minus foarte mare. Daca nu venea aceasta criza, mai devreme sau mai tarziu ne prabuseam, pentru ca foarte multe lucruri au fost construite, dar nu consolidate. La sfarsitul anului 2008 am inceput sa facem schimbari, cand un angajat nu era pe aceeasi frecventa pleca din firma.

Wall-Street.ro: La ce cifra de afaceri va asteptati anul acesta?

Mircea Cirt: Dorim sa mentinem cifrele de anul trecut. Grupul ATP Exodus a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 71,3 milioane euro, in crestere cu 20% fata de 2010.

Wall-Street.ro: Ce masini cauta romanii?

Citeste si:

Mircea Cirt: La nivel european se simte o schimbare de abordare, prudenta este activa. Lumea inca este rezervata, una este ca se accepta masini mai slab echipate, alta este faptul ca mai pastreaza masina inca un an, doi. Ceea ce pentru un dealer auto este o piedica.

Wall-Street.ro: Sunteti interesat sa mai aveti si alte marci auto pe langa cele existente?

Mircea Cirt: Da, insa nu va pot da prea multe detalii. Ma intereseaza sa adaug in portofoliu mai mult de o marca.

ATP Exodus are in portofoliu marcile Mercedes-Benz, Mazda, Opel si MAN.

Wall-Street.ro: Aveti in plan investitii?

Mircea Cirt: Ne orientam catre afaceri care au continuitate, investitii in viitor. Ne gandim la alte investitii in auto, cu un grad bun de profitabilitate, in alte tari europene.

Wall-Street.ro: Intentionati sa deveniti dealer auto intr-o alta tara?

Mircea Cirt: Afacerea ca dealership nu este dintre cele mai bune. Businessul de vanzare piese este mult mai simplu, cu o profitabilitate mai buna.

Wall-Street.ro: Mai sunt rentabile investitiile in aceasta perioada? Cand veti amortiza investitia de la Oradea?

Mircea Cirt: Da. Patru ani de zile avem de construit, de la 4 la 8 pana la 10 ani trebuie sa recuperam. Aceste investitii mai repede de 2 ani nu le poti amortiza pentru ca nu este piata.

Wall-Street.ro: Ce masini va plac?

Mircea Cirt: Imi place marca Mercedes-Benz. Cred ca Mercedes S 500 mi se potriveste cel mai mult. De patru ani am aceasta masina. Cred ca am sa conduc si noul model in continuare.

Wall-Street.ro: Cat timp petreceti in vacanta? Unde va place cel mai mult?

Mircea Cirt: Incerc sa am 8 saptamani din an concediu pentru ca au foarte multi ani in care nu am avut concediu deloc si am de recuperat foarte mult. Am fost o luna in America anul acesta si am fost foarte pasionat sa vad motorul acestei tari. Am fost in noua orase, mi-a placut Arizona, California, Carolina de Nord. In Europa imi place Austria, Elvetia, nordul Italiei si sudul Germaniei.

ATP Exodus, companie care comercializeaza din 1995 marcile MAN, Mercedes-Benz si Mazda, iar de anul trecut Opel, a inaugurat un nou centru autorizat la Oradea. Valoarea totala a investitiei se ridica la 2,5 milioane de euro.

O noua investitie in industria auto la Oradea

O noua investitie in industria auto la Oradea

Grupul ATP Exodus are o retea de 32 de sucursale la nivel national si alte noua in Bulgaria, Serbia si Ungaria, si o echipa de 650 de angajati, dintre care 48 in strainatate.

Din componenta grupului ATP Exodus fac parte ATP Exodus (distributie piese si accesorii pentru autovehicule), ATP Exodus & CO (dealer autorizat Mercedes-Benz si Mazda), ATP Exodus & AM (dealer autorizat Opel), TTS (dealer autorizat MAN) si firma Elka Trans Logistic, care gestioneaza transportul international de marfuri si flota intregului grup ATP Exodus. Flota este compusa din 220 de masini, care pot fi externalizate catre terti pentru inchirieri, transport de marfa, servicii de recuperare si tractare.