De la ultima vizita la Dacia in 2010, se observa imbunatatiri in cazul fabricatiei, totul pare mai bine pus la punct, uzina a capatat un aer mai Vestic.

In vizita la Uzina Dacia, Logan-ul 1.000.000 a fost produs

In vizita la Uzina Dacia, Logan-ul 1.000.000 a fost produs

La fel precum la alte fabrici de masini europene, acolo unde se poate, Dacia va inlocui incet, incet, oamenii cu roboti. Angajatii a caror munca a fost inlocuita cu forte computerizate nu au fost dati afara, acestia au primit alte sarcini, a precizat Jerome Olive, directorul general Dacia si al grupului Renault in Romania, care mai spune ca "nivelul costurilor salariale reprezinta un element al competitivitatii".

Dacia se misca mult mai bine in prezent, un model Dacia iese de pe banda de montaj in 52 de secunde, fata de 2 minute in anul 2000. Capacitatea totala de masini Dacia la Mioveni este de 1.389 de autoturisme pe zi. Mixul de productie este stabilit in functie de comenzile venite de clienti.

Referitor la temerile ca Dacia ar putea pleca, Olive scoate in fata cateva avantaje pe care le are Romania. Daca in Tanger exista doar o uzina de asamblare, in Romania se fac ingineria si piesele, atat pe platforma de la Mioveni, cat si in tara de alti furnizori, ceea ce ar fi cam greu de relocat. Totusi, Olive ne vorbeste de competitivitate si mai spune ca "dupa ce uzina din Tanger va ajunge la acelasi nivel cu cea de la Mioveni, le vom putea compara, vom afla care este mai competitiva. Stim care este nivelul de competitivitate din Europa de Vest. Altii sunt in fata noastra in ceea ce priveste costurile de productie".

Din cele 250 de milioane de euro investite anul acesta la Mioveni, 125 de milioane de euro au fost alocate realizarii noului motor Energy 0,9 litri TCe 90 CP (H4Bt), la care au lucrat numai tehnicieni romani. Cei 54 de angajati realizeaza o productie de 361 de motoare pe zi. In ianuarie 2013 va fi disponibila inca o capacitate de productie care va creste numarul la 1.000 de unitati pe zi.

Pana in prezent au fost produse circa 12.000 de motoare H4Bt . Jumatate din productia anuala va fi livrata in Turcia pentru a echipa modelul Renault Clio 4. Linia de fabricatie a noului departament va fi adaptata pana la sfarsitul anului pentru o capacitate de 450.000 de unitati pe an. Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia este prima uzina din cadrul Grupului Renault care produce acest motor.

In acest an este prevazuta si cresterea capacitatii de productie pentru cutiile de viteze TL cu 30% (de la 5.000 de cutii de viteze la 7.500 pe saptamana). Cutia de viteze TL este o cutie manuala de ultima generatie, prima cutie de viteze comuna a Aliantei Renault Nissan (6 rapoarte, cuplu de pana la 240 Nm, adaptata motoarelor pe benzina de 1.8l si 2l si diesel de 1.5l). Pentru cutia de viteze TL8 se produce si modulul de transfer, Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia fiind singura uzina din Grupul Renault care industrializeaza aceasta componenta mecanica. Peste jumatate din productia de cutii de viteze este destinata exportului catre uzinele Aliantei Renault-Nissan (Franta, Turcia, Marea Britanie).

In urma cu doua saptamani, Dacia a inceput productia noii generatii Sandero, pentru Logan urmand sa inceapa spre final de an.

Citeste si:

In departamentul Caroserie a fost creat un flux nou de productie pentru asamblarea caroseriilor noilor modele. O noutate o reprezinta aparitia unor roboti de sudura si a unor dispozitive flip-flap care ajuta la sudura cadrului lateral. In plus, pentru a putea construi acest nou flux, linia de feraj, pe care se asambleaza partile mobile ale caroseriei, a fost reamplasata in mijlocul departamentului. In cifre, aceste evolutii industriale adaptate pentru noile modele inseamna: 464 de posturi de sudura, 447 de mijloace de asamblare, 23 de pompe de mastic, 47 de roboti si alte 167 de dispozitive.

Cladirea in care se desfasoara activitatea de Presaj a fost extinsa pentru a putea adaposti o linie noua de prese si o noua linie de decupare a tablei in flanuri.

Industrializarea noilor modele a presupus adaptarea instalatiilor existente si in Vopsitorie. Astfel, in atelierul de Mastic au fost create traiectorii noi pentru aplicarea masticului sub caroserie si pragul masinii, iar in atelierele Apret - Baza - Vopsea si Piese Plastic au fost create traiectorii pentru aplicarea apretului, bazei si lacului.

In Montaj au fost realizate lucrari de modificare a instalatiilor existente pentru adaptarea lor la fabricarea noilor modele si au fost instalati roboti pentru optimizarea procesului de fabricatie.

Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia (UMCD) este cea de-a doua mare uzina situata pe platforma industriala de la Mioveni (peste 3.800 de angajati) si prima uzina din cadrul Grupului Renault din punct de vedere al diversitatii proceselor. In cele sapte departamente de fabricatie ale Uzinei sunt produse piese brute din aluminiu, se uzineaza si se asambleaza motoare si cutii de viteze, se monteaza punti fata si spate, se preseaza si se sudeaza osii si cadrele GMP (grup moto-propulsor) pentru vehicule asamblate la Uzina Vehicule Dacia si in alte uzine la nivel international.

Dacia are la Mioveni cea mai mare turnatorie de aluminiu din tara si din Grupul Renault la nivel mondial. Atelierul turnatorie produce piese turnate din aliaje de aluminiu pentru cutiile de viteze si motoarele fabricate la Dacia, dar si pentru alte uzine Renault din Europa, America de Sud si Asia. Productia a crescut de la 9.500 de tone in 2009 la 13.500 de tone in 2011.

La finalul anului in curs este programat acordul de fabricatie pentru prima celula de turnare sub presiune de 2.500 tone forta, care va produce carterul cilindri pentru motorul H4Bt. In perioada urmatoare vor fi instalate inca doua celule de 2.500 de tone forta, iar capacitatea de productie a departamentului va fi aproape dublata la 24.000 de tone. Pentru a implanta aceste noi celule, cladirea Turnatoriei a fost recent extinsa cu 2.600 metri patrati.

Automobile Dacia are:
- o suprafata totala de 290 de hectare
- 2 uzine: Uzina Vehicule Dacia si Uzina Mecanica si Sasiuri Dacia
- o Directie Logistica Centrala
- capacitate de productie: 350.000 de vehicule
- sistemul de productie Renault, unul dintre cele mai moderne din istoria auto mondiala
- peste 1,6 miliarde euro investiti in perioada 2000 – 2011
- 15.000 salariati; varsta medie este de 38 ani, iar peste 32% dintre salariati sunt femei
- peste 5 milioane de ore de formare pentru salariati
- certificat de protectie a mediului inconjurator, ISO 14001, din 2004
- 2,9 miliarde euro, cifra de afaceri la sfarsitul anului 2011