"Flota aeriana a Rusiei este caracterizata de un numar mare de avioane si elicoptere depasite, mai ales la nivel regional. Practica de suscces folosita la implementarea programului de casare de autoturisme poate fi utilizata la reinnoirea flotei aeriene", se arata in documentul ministerului, citat de RIA Novosti.

Subventia de la stat pentru casarea unui avion vechi la cumpararea unuia nou ar trebui sa fie egala cu circa 10% din valoarea noii aeronave. De asemenae, achizitiile ar trebui sa fie limitate la avioane din aceeasi clasa cu cele casate, arata documentul.

Doar aeronavele mai vechi de 15 ani si inca apte de zbor ar urma sa fie eligibile pentru program, in timp ce operatorii aerieni care vor beneficia de sprijinul statului trebuie sa fie viabili din punct de vedere financiar.

Citeste si:

Rusia a lansat in 2010 primul Program Rabla pentru autoturisme dupa ce industria a fost lovita puternic de criza financiara internationala. Prima etapa a sustinut o crestere de 10% a pietei auto si a incurajat guvernul sa extinda programul.

Grupul auto rus AvtoVAZ a fost principalul beneficiar al programului, masinile sub brandul Lada reprezentand 70% din totalul celor vandute cu ajutorul subventiilor de la stat.