Aproximativ 300 de milioane de euro au fost investite pentru a dezvolta si produce noul vehicul.

Atego poate transporta intre 6,5 t si 16 t, fiind disponibil in sapte variante noi de motoare Euro VI. Motoarele cu patru valve, cu doua axe cu came si un control reglabil al valvelor, dezvolta o putere de la 156 CP la 231 CP.

Noul camion este disponibil in patru variante de motorizare BlueTec 6 cu patru cilindri, preluate de la modelul de serie OM 934 cu o capacitate de 5,1 l. Ca optiuni de motorizare suplimentare pentru noul Atego Euro VI, exista trei motoare OM 936 nou proiectate, cu sase cilindri, ce dezvolta o putere de la 238 CP pana la 299 CP, cu o capacitate de 7,7 l.

Atego are un motor SCR BlueTec, care reduce consumul de combustibil cu pana la 5%, in ciuda standardelor Euro VI impuse. Mai mult, consumul de AdBlue a fost redus la jumatate. Modelul beneficiaza de FleetBoard EcoSupport, concept cunoscut de la modelele de sarcina grea.

Citeste si:

In functie de evolutia economica, aceasta piata variaza intre 50.000 si 100.000 de unitati pe an. In 2012, mai mult de o treime din camioanele cu greutatea intre 6,5 si 16 tone, vandute in Europa, au fost Atego. In Germania, brandul Atego a reprezentat aproape jumatate din camioanele vandute.

Noul Atego, ce respecta standardele Euro VI este echipat cu un motor Medium Duty Engine Generation. Aceasta noua platforma de motor utilizeaza sisteme SCR, refolosirea combustibilului nears si filtre de particule diesel.

Noile caracteristici suplimentare includ sistemul ESP si transmisii automate, disponibile ca echipament standard in Germania, precum si interiorul central de comanda, un volan multifunctional si locuri cu un design nou. In ceea ce priveste proiectarea si functionalitatea, aceste caracteristici sunt asemanatoare cu cele din seriile Actros, Antos si Arocs. Exteriorul noului Atego se potriveste perfect si cu stilul de design al camioanelor de sarcina grea.