Mercedes-Benz a dezvăluit prima versiune 100% electrică din istoria legendarei Clasa G. Deși aspectul rămâne, în linii mari, cel cu care ne-am obișnuit de la lansarea celei de-a doua generații, în 2018, noul G580 EQ Tech ascunde tehnologie de ultimă generație inclusiv patru motoare, câte unul pentru fiecare roată. În plus, SUV-ul poate face așa-numite tank turns, adică întoarceri la 360 de grade la punct fix.

În urmă cu un an, Mercedes-Benz Clasa G, model aflat în producție într-o formă sau alta de 45 de ani, a aniversat depășirea bornei de 500.000 de unități construite. Încă de atunci, constructorul german ne „amenința” că o versiune pe baterii va fi lansată în viitorul apropiat. După ce a testat reacția publicului cu conceptul EQG de la IAA Mobility Munchen din 2021, toată inginerimea din Stuttgart s-a pus la treabă și a reușit să ne surprindă.

Majoritatea celor din industrie ar fi putut băga mâna în foc că primul G-Wagon 100% se va numi, asemeni conceptului, EQG, după convenția Mercedes-Benz prin care mașinile electrice poartă sigla EQ. Realitatea este, însă, că vom vorbi de acum încolo despre G580 EQ Tech, model pe care l-am văzut pentru prima dată într-un cadru de mare obscuritate printr-un teaser prezentat în Las Vegas, la începutul anului curent.

Deși mașinile electrice sunt, prin natura goanei după autonomie, foarte eficiente din punct de vedere aerodinamic, cel mai nou EV Mercedes-Benz este... pătrățos. Acest lucru este îmbucurător, pentru că o Clasa G care a îmbrățișat prea tare linii curbe nu mai este o Clasa G, iar designerii Stelei în trei colțuri n-aveau cum să rateze brief-ul în materie de stil. Există, totuși, niște modificări de dragul unui plus de eficiență: capota este mai ridicată, grila frontală este puțin diferită, ca și tratamentul barei, iar guri de aer mici se găsesc pe aripile spate. În plus, pe plafon, deasupra lunetei, există acum un eleron.

Grila frontală are o „ramă” luminoasă în ton cu moda momentului, iar jantele standard sunt de 18 inci. În spate, în locul pe care în trecut îl ocupa roata de rezervă, există cablajul pentru încărcare. Mercedes-Benz îți poate vinde un G580 E Tech și cu o roată de rezervă autentică în același spațiu de pe ușa portbagajului, dacă dorești să-ți cari firele și conectoarele în portbagaj.

Ce tehnologii se ascund în noul Mercedes-Benz Clasa G electric

Construcția SUV-ului rămâne una clasică, de tip body-on-frame, cu o punte spate rigidă și suspensie indepententă pe față. Bateria are o capacitate utilizabilă de 116 kWh, ceea ce se traduce într-o autonomie de circa 386 kilometri, conform unor surse. Altele sugerează - în lipsa datelor oficiale de la Mercedes-Benz în baza testelor WLTP - că G-ul „verde” va putea merge până la 476 kilometri între încărcări. Cert este că mașina a fost ranforsată în mai multe puncte pentru a susține sistemul electric, iar partea de dedesupt este protejată de o placă specială din CFRP (carbon fiber-reinforced plastic).

Mercedes-Benz Clasa G580 EQ Tech va fi primul model al mărcii cu câte un motor electric la fiecare roată. Puterea combinată a fiecăruia este de 580 cai putere, iar cuplul este mamut: 1.164 Nm. Conform informațiilor oficiale, asta se traduce într-o accelerație de la 0 la 100 km/h în puțin peste 4,4 secunde și o viteză maximă limitată electronic de 180 km/h. un Hummer EV sau o Tesla Cybertruck au mai mult cuplu, însă sunt și ceva mai mari.

La puncte de încărcare cu AC, mașina se poate încărca la 11 kW (chargere Level 2) sau până la 200 kW prin fast-charging cu curent continuu (charger DC Level 3). La un astfel de punct de încărcare performant, Mercedes-Benz declară că G580 EQ Tech se încarcă de la 10 la 80% în puțin peste 30 de minute. Modelul va veni, în viitor, cu adaptor NACS și frânare regenerativă cu nivele selectabile din volan.

Pentru a merge pe teren accidentat, G-ul electric are o altă premieră pentru un EV Mercedes-Benz (și, de fapt, de la orice marcă): un fel de „reductor” în pseudo-transmisie pentru a livra cuplul în așa fel încât să poți urca pe dealuri sau pe alte pante abrupte. De asemenea, prin acest mod, G-ul poate face întoarceri la punct fix asemeni unui tanc. Oficialii mărcii spun că tehnologia de sigilare a pachetului electric permite mașinii să treacă prin vaduri de apă cu o adâncimă maximă de 85 de centimetri, mai mult decât în cazul G-ului cu motoare termice.

Tehnologia permite și blocarea virtuală a diferențialului, adică poți transmite puterea fix către motorul de la roata care te va scoate din situația dificilă în care te găsești, iar garda la sol între osii este de 22,6 centimetri. Sistemul de torque-vectoring electronic nu lipsește iar unghiurile de atac, rampă și degajare sunt: 32 de gerade / 20,3 grade / 30,7 grade.

Sistemul adaptiv de control al amortizoarelor suspensiei este preluat de pe versiunea cu motoare tradiționale, dar G-ul electric are mai multe moduri de condus. Pe lângă modurile Comfort, Sport și Individual, care controlează consumul de curent pentru o autonomie cât mai mare, există și modurile Trail și Rock pentru teren accidentat. De la bord, șoferul se bucură de funcții precum o busolă, dar și un senzor al presiunii din anvelope pentru a depista rapid o pană lentă. De asemenea, funcția „transparent hood” oferă camere la 360 grade ce-ți permit să vezi obstacolele din jurul tău.

La interior, sistemul de infotainment MBUX rulează pe un ecran central cu o diagonală de 12,3 inci cu funcție de comenzi vocale activată prin sintagma „Hey, Mercedes”. Mașina are o listă de opționale destul de lungă ce include spații încălzite pentru transportul paharelor, wireless charging, ecrane pentru tetierele scaunelor din față, o cameră de bord, dar și keyless entry. Un sisemt audio „3D” de la Burmester nu lipsește din lista de opționale, dar din standard este oferit... sistemul audio exterior: adică mașina are propria sa coloană sonoră cu tonuri diferite pe lângă acel fâșâit clasic de EV aflat în deplasare.

Prețurile vor începe, în funcție de piață, de pe la 140.000 euro, dar prima versiune disponibilă, denumită Edition One, costă 180.000 de dolari în Statele Unite. Aceasta este disponibilă în doar cinci culori exterioare și include și o serie de detalii vizuale exterioare specifice: South Sea Blue Magno, Obsidian Black Metallic, Opalite White Magno, Opalite White Bright, și Classic Grey Solid. Livrările încep din acest an.

Sursa foto: Mercedes-Benz

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri