O știre apărută într-o publicație americană, citând surse din interiorul Mercedes-Benz, a zguduit iubitorii mașinilor sport deoarece se părea că producătorul de mașini de lux din Stuttgart a luat o decizie neobișnuită, mișcându-se împotriva curentului. Astfel, Mercedes-Benz ar fi decis să echipeze în continuare modelele sale sportive din familia Mercedes-AMG cu motoare V8, în ciuda veștilor că trecerea la motoare mai mici cu patru și șase pistoane este iminentă. Din păcate pentru puriști, alți insideri au calificat această poveste ca fiind „doar minciuni”.

Downsizing-ul este un proces inevitabil în lumea auto, constructorii căutând cele mai bune metode pentru a reuși să reziste în fața noilor norme de poluare Euro 7 în timp ce cheltuiesc alte miliarde de euro pentru a trece la EV-uri, din 2035. Această schimbare la față a industriei vine la pachet cu despărțirea de motoarele cu mulți cilindri, nu neapărat deoarece oamenii n-ar mai vrea astfel de motoare cu 8, 10 sau 12 cilindri pe mașinile de lux, ci pentru că aceste agregate nu prea pot fi optimizate pentru a respecta cele mai noi reglementări legate de emisiile de la țeava de eșapament.

În acest context, Mercedes-Benz a anunțat că, de acum încolo, modelele sale rapide ce poartă sigla AMG nu vor mai ascunde sub capote clasicele motoare V8 - fie ele supraalimentate sau aspirate natural - ci niște agregate mai mici, cu susținere hibridă, care vor avea și turbocompresoare pentru a nu suferi din lipsă de putere. Noile AMG-uri cu motoare în patru sau șase cilindri i-au nemulțumit pe fanii de modă veche - mulți dintre ei din afara plajei de cumpărători „de zi cu zi” ai produselor Mercedes-AMG - iar constructorul german i-ar fi auzit și pe ei.

Cel puțin asta a susținut publicația Car & Driver care a scris recent că atât Clasa C, cât și Clasa E vor primi din nou, chiar din 2026, motoare V8. Este vorba, evident, de modelele performante AMG, care aveau în trecut motoare V8 aspirate de 6.300 cmc. În schimb, un articol apărut în presa germană a negat aceste vești, o persoană ce cunoaște planurile de viitor ale mărcii din Stuttgart spunând că nu se schimbă nimic din ce s-a stabilit anterior.

Cu alte cuvinte, Clasa C AMG va fi propulsată de acum înainte cu motoare hibride cu patru cilindri, iar tehnologia plug-in ar putea ajunge și pe Clasa E. Aceasta din urmă ar primi, pe modelul AMG, un motor cu șase cilindri. Același trend este urmat și de rivalii de la BMW și Audi, deoarece motoarele mari vin și cu taxe mai mari, pe lângă asprimea normelor Euro 7 care intră în vigoare din 2025. Este încă discutabilă rezistența motoarelor acestea mai mici, împinse mai aproape de limită prin supraalimentare grație unei rate de compresie crescute. Cert este că performanța nu va lipsi nici în viitor de pe mașinile Mercedes-AMG - fie ele hibride cu motoare termice sau, pe viitor, 100% electrice.

Sursa foto: Mercedes-Benz

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri