Pe o sosea normala masinile de mare tonaj folosesc combustibil, dar in momentul in care acestea ajung pe soseaua electrica, mai multi senzori detecteaza automat prezenta autovehiculelor si le conecteaza automat la sistemul electric de transport. Sistemul dezvoltat de catre nemti poate face ca masinile sa ajunga la viteze de pana la 90 de kilometri pe ora.

Decizia Siemens de a dezvolta un astfel de sistem vine dupa ce Autoritatea de Management a Calitatii Aerului de pe Coasta de Sud a Californiei a observat faptul ca circa 35.000 de masini fac zilnic drumul intre Carson si Los Angeles, doua dintre cele mai aglomerate zone portuare de pe intreg teritoriul SUA. Poluarea in zona de sud a Californiei este extrem de severa, iar numarul camioanelor care fac zilnic drumul intre cele doua locatii este de asteptat sa se tripleze pana in 2035.

Este poate unul dintre cele mai inovative proiecte de infrastructura de transport desfasurate pe teritoriul SUA in ceea ce priveste masinile de mare tonaj. Siemens a inceput sa lucreze la acest proiect inca din anul 2011, ca parte a unui proiect de cercetare finantat de catre guvernul german. Pe langa Siemens, producatorul suedez de masini de mare tonaj Scania, dar si Universitatea Tehnica din Dresda s-au aliat proiectului pentru a-l sustine sa devina complet operational.

Pe langa soseaua din California, Siemens este interesata de dezvoltarea unui concept similar si in Suedia, tara care si-a propus ca pana sa reduca drastic flota de vehicule consumatoare de combustibili fosili. Anul trecut, Siemens si Scania au lansat un proiect comun de dezvoltare care va integra tehnologia nemtilor si autovehiculele suedezilor pentru a testa transportul electric in tara. “Piata suedeza va fi extrem de interesanta pentru noi”, a aratat Goran Persson, seful diviziei de infrastructura in cadrul Siemens.

Solar Highways, o alta perspectiva asupra autostrazilor viitorului

O companie din Idaho, Statele Unite, a dezvoltat un proiect denumit “Solar Roadways” (Autostrazile solare – trad.), care nu doar poate inmagazina o cantitate uriasa de energie, dar care poate crea si o solutie inteligenta pentru soferi in viitor.

Citeste si:

Cofondatorii proiectului Scott si Julie Brusaw au dezvoltat conceptul de sosele independente energetic pe o portiune relativ redusa pentru a se asigura ca acest proiect poate fi aplicat cu succes in viitor, iar in acest fel spera ca ceea ce au pus pe hartie sa poata deveni realitate pe strazile din SUA, dar si pe tot restul globului pamantesc.

Prima, si cea mai importanta caracteristica a unei astfel de sosele, este aceea ca un astfel de drum ar putea inmagazina o cantitate uriasa de energie, ceea ce ar face orasele situate in vecinatate complet independente energetic. Potrivit cofondatorilor proiectului Solar Roadways, un astfel de sistem extins pe intreg teritoriu Statelor Unite ar putea oferi energie regenerabila care depaseste cu mult consumul actual din SUA.

Despre cum functioneaza o astfel de sosea puteti afla mai multe aici.

Autostrazile viitorului: cum arata soselele independente energetic

Autostrazile viitorului: cum arata soselele independente energetic

Sursa foto: Siemens.com / eHighway