Vanzarile de autoturisme noi au avut o crestere similara de peste 20%, la peste 82.800 de unitati. In Romania, in continuare vanzarile sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice, acestea reprezentand 73% din vanzari. In interiorului acestei valori medii anuale, ar fi de remarcat faptul ca ponderea achizitiilor realizate de catre persoanele fizice a scazut de la 41% in luna mai la 15% in luna decembrie. Aceasta fluctuatie se datoreaza programului “Rabla”, a carei perioada de maxim a fost mai-iulie.

Top vanzari marci auto
Dacia este leader cu 26.918 unitati vandute (32,5% din total), urmata de Volkswagen (8.674 unitati / 10,5%), Skoda (7.770 unitati / 9,4%), Renault (5.750 unitati / 6,9%), Ford (5.569 unitati / 6,7%) si Opel (3.605 unitati / 4,4%).

Top cele mai vandute modele auto
Cel mai bine vandut model pe piata romaneasca este Dacia Logan (11.285 unitati), urmat de Dacia Duster (5.796 unitati), Dacia Sandero (4.957 unitati), Skoda Octavia (3.473 unitati) si Volkswagen Golf (2.739 unitati).

Masini fabricate in Romania in 2014

Anul trecut au fost fabricate in Romania 391.434 de autovehicule, cu 4,8% mai putin decat in 2013. Dintre acestea, 338.593 unitati (86,5%) sunt produse de catre Dacia, 52.829 (13,5%) de catre Ford si 12 unitati de catre Roman Brasov. In functie de model, cele mai mari volume anul trecut le-au inregistrat Dacia Duster (174.077 unitati), Dacia Logan (77.427 unitati), Ford B-MAX (52.829 unitati), Dacia Sandero (47.475 unitati) si Dacia Logan MCV (42.614 unitati).

Citeste si:

Exportul de masini a crescut usor

In 2014 au fost exportate un numar de 364.251 unitati, reprezentand o crestere de 0,4% fata de anul 2013. Dacia Duster ramane cea mai cautata masina romaneasca la export cu 165.718 unitati, urmata de Dacia Logan cu 66.436 unitati si Ford B-MAX cu 52.824 unitati.

Cum pot fi stimulate vanzarile de masini noi

Asociatia Producatorilor si Importatorilui Auto (APIA) considera ca trebuie facuta o mentiune speciala in ceea ce priveste necesitatea dezvoltarii infrastructurii pentru combustibilii alternativi, si a stimularii in mod real a achizitiei de autovehicule care incorporeaza tehnologii avansate (emisii reduse de CO2, electrice, hibride sau care folosesc combustibili alternativi), acestea fiind nepoluante sau cu un grad redus de poluare si care in alte tari membre ale UE realizeaza volume importante (mii si zeci de mii de unitati), in timp ce in Romania sunt practic inexistente.