Vânzările de mașini noi au crescut vizibil în 2023, piața revenindu-și susținută de importurile din China. Revirimentul vine în contextul în care războiul din Ucraina continuă, iar producătorii vestici de automobile au părăsit țara lui Putin, lăsându-i pe clienții de acolo fără prea multe alternative.

Piața de mașini noi din Rusia pare că și-a revenit, conform datelor oficiale publicate de Autostat (organizația care face statistici pentru piața auto din Rusia) pentru anul 2023. Astfel, rușii au cumpărat 1,06 milioane de automobile anul trecut, o creștere cu 69% față de 2022. Sfidând sancțiunile care au venit în rafală în urma declanșării războiului din Ucraina, piața din Rusia absoarbe tot mai multe mașini din China, chiar dacă n-au fost atinse încă nivelele din 2021, conform Reuters. În acel an s-au vândut 1,51 milioane de autovehicule noi.

Luna decembrie a dovedit că economiile rușilor nu au fost atât de afectate de război, căci vânzările de mașini au crescut cu 110% față de aceeași perioadă din 2022. Constructorii chinezi controlează, în prezent, piața cu o cotă de 56%, dar constructorii locali încep să-și revină. După plecarea mărcilor străine, rușii au pus mâna pe uzinele deținute în trecut de giganți precum Renault și au început să-și construiască modelele proprii. Unele sunt, trebuie spus, tot modele chinezești, dar asamblate din kituri în Rusia.

Autostat prognoează că 2024 va fi un an chiar mai bun decât 2023 și sper că vor fi vândute 1,25 milioane de mașini în următoarele 12 luni, în creștere cu 18% față de anul trecut. Există și un scenariu foarte optimist care sugerează că piața și-ar putea reveni aproape complet cu vânzări de 1,4 milioane de mașini noi echivalent cu o mărire a volumului total cu 32%.

Sergei Tselikov, șeful Autostat, a spus că producătorii din China sunt gata să răspundă la o creștere a cererii din Rusia. „Chinezii își doresc să vândă până la 2 milioane de mașini pe piața noastră și există și o deschidere a clienților față de aceste produse”, a spus Tselikov. Acesta speră că unele dintre uzinele rămase inactive după dispariția mărcilor vestice vor putea fi repornite, deși Autostat a publicat și un scenariu pesimist în care piața se va contracta, dar vânzările nu vor scădea sub 1 milion de bucăți nici în acest scenariu.

Sursa foto: Alexander Gafarro / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri