• lichidul de parbriz

Calatoriile vara in afara orasului ne cer mult lichid de parbriz pentru vara, solutie care poate curata insectele de pe parbriz. Pe majoritatea soselelor daca trecem de 80 de km pe ora insectele vor umple parbrizul si ne vor reduce vizibilitatea. Pentru a nu ne opri pe drum la benzinarii este bine sa ne umplem vasul cu lichid de spalat parbrizul cand plecam de acasa si eventual sa luam si de rezerva cu noi. Verificati si stergatoarele, daca sunt uzate si nu sterg bine parbrizul inlocuiti-le.

curatarea parbrizului

Sursa foto: Levent Konuk/shutterstock.com

  • aerul conditionat

Aerul conditionat este foarte important pentru a calatori confortabil in zilele de vara. De aceea, ar trebui sa verificam la un service daca masina noastra second-hand mai are freon si eventual sa schimbam si filtrul de polen (habitaclu) pentru a avea un aer curat.

aer conditionat

Sursa foto: westernstudio/shutterstock.com

  • lichidul de racire - antigel

Lichidul de racire este foarte important in zilele fierbinti de vara pentru a nu se supraincalzi motorul masinii. Ar trebui verificat lunar nivelul vasului de expansiune, iar daca acesta este scazut ar trebui adaugat un amestec format din antigel cu apa distilata in procente egale. Ce tip de antigel va trebuie aflati din cartea masinii. Daca nu aveti timp sa cautati antigel, macar cumparati din supermarket/magazin auto apa distilata si adaugati. Veti prelungi astfel viata motorului si nu riscati sa ramaneti in pana. Atentie: nu desurubati capacul vasului de expansiune cu motorul pornit sau incins pentru ca apa fierbinte va tasni in toate directiile.

lichid de racire - antigel

Citeste si:

Sursa foto: Ensuper/shutterstock.com

  • nivelul uleiului

La fel precum lichidul de racire, uleiul de motor este esential pentru ca motorul sa nu se supraincalzeasca vara. Verificati nivelul de ulei cand masina este parcata pe asfalt drept si motorul nu este cald. Aveti un exemplu in cartea masinii. Daca observati ca este sub nivelul aratat de joja puteti sa mai completati cu acelasi ulei folosit la revizie. In caz ca lipseste foarte mult, mai bine mergeti la un service si verificati daca exista scurgeri. Nu desurubati capacul pentru a turna ulei cu motorul pornit pentru ca uleiul incins va sari in toate directiile.

verificarea nivelului de ulei

Sursa foto: Minerva Studio/shutterstock.com

  • presiunea in anvelope

Vara presiunea in anvelope poate creste, iar un cauciuc prea umflat va frana mai greu. Verificati lunar sau inainte de a pleca la un drum lung ce presiune este in anvelope. Gasiti indicatii pe stalpul masinii dupa ce deschideti usa soferului sau pe capacul de la rezervor, in functie de modelul autoturismului. Examinati si posibile semne de imbatranire ale anvelopei, galme sau taieturi pentru a preveni o eventuala explozie a anvelopei in mers.

presiunea in anvelope

Sursa foto: Minerva Studio/shutterstock.com