In cursul celor sapte ani in care s-ar fi manipulat testele de emisii, Volkswagen a folosit softuri pentru cel putin patru tipuri de motoare, explica trei surse, printre care se numara un manager al VW. Reprezentantele VW din Germania si din Statele Unite au refuzat sa comenteze informatiile, potrivit Mediafax.

Intrebat cati oameni din companie stiau despre sistemele de manipulare a testelor de emisii, un purtator de cuvant al Volkswagen a declarat: "Depunem eforturi intense pentru a afla cine stia si ce, dar este prematur sa spunem".

Grupul auto german Volkswagen a anuntat la sfarsitul lunii septembrie ca circa 11 milioane de vehicule, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit dupa ce Agentia americana pentru Protectia Mediului (EPA) a acuzat VW ca a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA in materie de emisii, expunand cetateni americani la gaze poluante.

Constructorul auto german ar fi instalat un software special in calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen, Audi, Skoda si Seat. Dispozitivul este programat sa activeze un sistem de filtrare completa a particulelor doar in timpul testelor oficiale pentru emisii. Dupa teste, adica in situatiile generale de functionare a motorului, dispozitivul dezactiveaza sistemul de filtrare a particulelor, sustine Agentia americana pentru Protectia Mediului.

Sursa foto: Vytautas Kielaitis / Shutterstock.com