Saloanele auto, cândva momente de neratat în calendarul anual al evenimentelor din această industrie, au devenit o relicvă a unei ere în care nu digitalul făcea legea. Acum, când cuvinte precum activarea sau streamul sunt inevitabile, marii constructori aleg să ignore saloane de prestigiu care au în spate o istorie de zeci de ani. Un exemplu este Salonul de la Geneva care reveine după o pauză pentru a-și regăsi vechii „aliați” privind în altă parte.

Conform unor declarații de presă transmise de patru dintre cei mai mari producători auto germani, BMW, Mercedes-Benz, Audi și Volkswagen, ediția din 2024 a Salonului Auto de la Geneva va fi una săracă, deoarece niciunul dintre aceste patru nume nu se regăsesc pe lista participanților. Salonul elvețian revine după o pauză de patru ani motivată, pe de-o parte, de pandemia de COVID-19, dar și de alte probleme în climatul global.

Un salon organizat sub titulatura celui de la Geneva a avut, în fapt, loc și în 2023, dar Geneva 2023 s-a ținut la Doha, în Qatar. La anul, lucrurile ar trebui să revină la normal, dar asta nu i-a impresionat pe constructorii de calibru, fiecare punând evenimentele „sociale”, cu livestream-uri și activări în social media pe primul loc. „Noi am decis să nu participăm nici la Geneva, Detroit sau Paris, ca urmare a schimbării noastre de strategie pe modelul 'Social First' prin care ne concetrăm pe mediile sociale”, se arată într-un comunicat BMW ce face referire la noul format de evenimente NextGen.

Nu știm dacă nume precum Skoda, Porsche sau Cupra vor participa, dar surse din presă susțin că nici Stellantis nu va răspunde prezent. Astfel, branduri precum Peugeot, Citroen, Fiat și Opel ar putea evita Geneva, după ce CEO-ul Carlos Tavares a anunțat deja că nici la CES nu va putea fi admirat vreun produs Stellantis. Motivul? Economia. Prezența la un salon de acest nivel necesită costuri de milioane de euro pe care, pur și simplu, mulți constructori nu și le permit.

Renault, însă, a anunțat că va participa la Geneva, dar și la alte saloane organizate în regiunile în care operează. Pentru a umple golurile lăsate de mărcile mari ale Europei, oficialii Salonului de la Geneva au anunțat că sunt în contact cu peste 20 de mărci auto din China și speră că aproximativ două treimi dintre acestea vor fi prezente pe perioada show-ului care este programat pentru 26 februarie - 3 martie.

Sursa foto: British Motor Show

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri