Incertitudinile legate de costul final al proceselor si investigatiilor penale si administrate ar putea genera pentru grupul german Volkswagen ar putea genera noi obligatii financiare. Producatorul auto a anuntat in raport ca a constituit provizioane pentru 2015, insa se asteapta la noi cheltuieli, conform News.ro

Directorul general al grupului, Matthias Mueller, a declarat pe de alta parte ca VW are sansa sa obtina o crestere operationala solida, ca urmare a repozitionarii strategice.

Masurile de reducere a costurilor sunt in plina desfasurare, a spus Mueller intr-o conferinta de presa, el reiterand tinta unei marje operationale de 5%-6%, fata de cea de 6% obtinuta anul trecut, ajustata la elementele speciale.

Citeste si:

VW a inregistrat in 2015 pierderi operationale de 4,1 miliarde de euro, cea mai mare din istoria grupului, si pierderi nete de 1,58 miliarde de euro, dupa ce a alocat 16,2 miliarde de dolari pentru provizioane si a redus dividendele, pentru a acoperi costurile scandalului emisiilor.

Dintre aceste costuri, programul de rechemare in service a 11 milioane de vehicule diesel care nu respecta normele de poluare va costa 8 miliarde de euro, iar restul vor fi cheltuieli juridice.

Grupul a vandut anul trecut 10 milioane de vehicule si a generat venituri de 213 miliarde de euro, cu 5,4% mai mari fata de 2014.
In pofida scandalului emisiilor, grupul VW a devansat Toyota in primul trimestru din 2015, devenind cel mai mare prpducator auto din lume, in functie de vanzari.