Nissan X-Trail a fost schimbat complet. Este asemanator cu Nissan Qashqai, atat la design, cat si la cum se conduce, sau cat consuma, diferenta intre cele doua modele este de spatiu. X-Trail este mai mare si, in plus, poate fi configurat cu 7 locuri, pentru aproximativ 800 de euro diferenta fata de versiunea cu 5 locuri.

Nissan X-Trail

Este o masina inteligenta pentru ca sistemul Nissan Safety Shield recunoaste indicatoare rutiere si ne spune care este viteza legala pe segmentul de drum pe care ne aflam, da semnale sonore daca nu pastram banda sau daca ne riscam la o coliziune (sistem de franare automata de urgenta). Un alt sistem este Chassis Control care imbina trei elemente: controlul activ al traiectoriei, al rularii si frana de motor. Tractiunea integrala este si ea moderna, All-Mode 4x4-i, si se adapteaza la conditiile de drum repartizand automat cuplul in proportie de pana la 50% pe rotile din spate. Combinat cu ESP, sistemul poate controla fiecare roata independent.

Nissan X-Trail

Pentru prima data, X-Trail are sistemul Active Ride Control, care monitorizeaza suprafata drumului si detecteaza denivelarile care ar putea destabiliza masina, modificand setarile suspensiilor pentru a compensa acest inconvenient.

X-Trail a mai primit si o frana de mana electronica, sistem start-stop, 4 camere video care ofera o imagine panoramica de jur imprejurul masinii (Around View Monitor), asistenta la pornirea din rampa, lumini de zi LED, sistem de navigatie cu SD card, display color 7 inch touch screen.

Nissan X-Trail

O particularite interesanta sunt suporturile de pahare racite sau incalzite, de langa cotiera, pentru ca exista o grila care poate fi deschisa pentru a raci paharele/sticlele aflate in acel loc.

Cat consuma Nissan X-Trail

Noua generatie X-Trail, masina pentru oraseni, este un SUV confortabil, care arata bine si consuma putin. Motorizarea de 1,6 litri diesel 130 CP consuma 3,5 litri la o viteza de 80 km/h si in jur de 6,5 litri in oras. La turatii mari, sunetul propulsorului diesel se aude in habitaclu, X-Trail ar fi meritat o izolare fonica mai buna.

Sistemul Start-Stop functioneaza destul de bine daca nu folosim aerul conditionat si ajuta motorul diesel sa aiba un consum redus. Acesta poate opri motorul la primul semafor pe care il intalnim dimineata, chiar daca ne-am inceput calatoria de mai putin de un minut. Nu conteaza ca motorul este rece, atata timp cat cu o zi in urma am avut decelerari care ne-au adus curent in bateria speciala.

Citeste si:

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail se manevreaza excelent pe sosea si are un ruliu mic atunci cand abordezi viraje intr-un ritm sportiv. Suspensia ferma este pentru sosele bune, dar este placuta si pe drumuri de tara.

Dimensiunile Nissan X-Trail sunt 4.640 mm lungime, 1.820 mm latime si 1.715 mm inaltime cu bare de pavilion. Ampatamentul este de 2.705 mm, iar capacitatea portbagajului este de 550 litri pentru versiunea cu cinci locuri si de 445 litri pentru 7 locuri. Cand al treilea rand de scaune este utilizat, portbagajul ramane cu un volum de 135 litri. Portbagajul vine cu o podea dubla, care permite organizarea mai eficenta a spatiului.

Rivalii modelului Nissan X-Trail sunt Kia Sportage, Toyota RVA4, Mazda CX-5, Honda CR-V, Ford Kuga, VW Tiguan.

Nissan X-Trail

Preturi Nissan X-Trail

Modelul de test costa 31.690 euro cu TVA, este un Nissan X-Trail 4x4 cu propulsorul diesel de 1,6 litri 130 CP, transmisie manuala cu 6 trepte, in echiparea Acenta, cu vopseaua Amber metalizat (640 euro) si pachetul NissanConnect (1160 euro - sistem navigažie cu SD card, display color 7 inch touch screen, conectare Smart Phone, Around View Monitor).

SUV-ul este in parcul de masini de test drive al Badsi, cel mai mare dealer Nissan, primul importator al marcii japoneze pe piata locala in urma cu 22 de ani. Badsi a cedat importurile catre Renault-Nissan Romania in 2002. Compania Badsi a fost infiintata in 1992 avand ca obiect principal de activitate service auto, in ultimii ani fiind din ce in ce mai prezenta in zona de fleet management.

Un dealer auto din Romania stie inaintea ta cand ti s-a stricat masina

Un dealer auto din Romania stie inaintea ta cand ti s-a stricat masina

Nissan X-Trail

Cea mai ieftina varianta 4×2 cu transmisie manuala pleaca de la 25.440 euro cu TVA (1,6 litri benzina 163 CP) sau de la 26.410 euro cu TVA (1,6 litri benzina 130 CP), iar varful gamei este un 4×4 care ajunge la 35.750 euro cu TVA ( 1.6 dCi DPF 130 CP). Mai multe informatii despre Nissan X-Trail sunt disponibile aici.

Date tehnice Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4

Motor: diesel, 1.598 cmc
Putere maxima: 130 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim: 320 Nm/1.750 rpm
Cutie de viteze: manuala cu 6 trepte
Tractiune: integrala
Acceleratie 0-100 km/h: 10,5 secunde
Viteza maxima: 188 km/h
Masa proprie: 1.610 kg
Volum portbagaj: 550 de litri
Consum mixt: 4,9 l/100 km
Garda la sol: 21 cm

Off-Road
Unghi de atac 18.1 grade
Unghi de degajare 26.5 grade
Unghi de rampa 20 grade
Rampa maxima abordabila 30 grade
Unghi maxim de inclinare laterala 50 grade