Nissan Motor si Renault au anuntat ca vanzarile lor cumulate de automobile au scazut cu 3,6% in 2006, fata de anul anterior, pana la 5.911.171 de vehicule. in urma rezultatelor, cota de piata a aliantei este de 9% si aceasta isi pastreaza locul patru in clasamentul mondial al producatorilor auto, potrivit unei declaratii comune.

Vanzarile Nissan, al treilea cel mai mare producator japonez, au scazut cu 3,3%, pana la 3.477.799 unitati, iar cele ale grupului Renault, care include marcile Dacia si Samsung, au scazut cu 4%, pana la 2.433.372 masini.

Nissan este detinut, in proportie de 44,3% de Renault si detine 15% din partenerul francez. Ambele companii sunt conduse de catre directorul executiv Carlos Ghosn, potrivit NewsIn.

Citeste si:

Alianta de opt ani a celor doua companii a fost un succes rar printre parteneriatele formate in procesul de consolidare a industriei auto in ultimii zece ani. Cu toate acestea, vanzarile au scazut, anul trecut, din cauza lipsei de produse noi din partea ambelor marci.

Nissan si Renault , care detin, in comun, cateva platforme auto, au lansat, anul trecut, mai multe modele care folosesc un motor diesel de doi litri dezvoltat in comun. Renault a montat motorul de doi litri, pe benzina, pentru prima data, pe modelul din gama Clio.

In cadrul unei alte colaborari, Renault Samsung Motors, filiala sud-coreeana a Renault, a inceput, anul trecut, sa livreze modelul SM3 sub sigla Nissan. Renault a exportat 38.000 de astfel de masini pentru Nissan, care a vandut produsul sub numele Almera, in Rusia.