Fiat si-a extins, de asemenea, castigurile, cu 5,2% noi inregistrari auto, in timp ce castigurile japonezilor de la Nissan Motor si ale partenerilor francezi de la Renault au continuat sa scada.

Noile inregistrari auto au crescut, in total, pana la 1,29 milioane de unitati in ianuarie, in ciuda unei scaderi de 10,5% in Germania, care, in mod normal, este cea mai mare piata auto din Europa. Recesiunea pietei germane a fost provocata de majorarea, la inceputul lui 2007, cu 3% a taxei pe valoarea adaugata.

Castigurile din Italia, Marea Britanie, Franta si Spania au compensat aceasta pierdere, la fel si imbunatatirea rezultatelor din Europa Centrala, potrivit grupului producator auto ACEA, cu sediul la Bruxelles.

"Cu toate ca piata celor 15 state vechi membre UE a stagnat, inregistrarile de masini in noile state au crescut cu 16,6%", a relevat acelasi studiu.

Rezultatele acopera statele membre UE, cu exceptia Maltei si Ciprului, carora li se adauga, insa, Elvetia, Norvegia si Islanda.

Cresterea de 2,3% a inregistrarilor marcii Mercedes-Benz nu a putut compensa scaderea la aproape jumatate a vanzarilor pentru marca Smart, inainte de lansarea masinii de a doua generatie din aceasta gama, cu doua locuri.

Fiat a inregistrat o crestere puternica a principalei sale marci, Fiat, precum si a Alfa Romeo, iar vanzarile modelului Lancia s-au consolidat.

Citeste si:

Producatorii auto americani au avut rezultate pozitive in ianuarie. Inregistrarile de masini ale Ford Motor au crescut intr-un ritm de doua ori mai accelerat decat rata pietei, accelerate in special de marca Volvo, pentru care vanzarile au crescut cu 23%.

Vanzarile pentru marca Ford au scazut, in timp ce acelea pentru Jaguar si Land Rover s-au prabusit.

Cererea puternica de autoturisme Opel si Vauxhall, dar si cresterea de peste 10% a marcii Chevrolet au contribuit la inregistrarile de noi masini cu 7,6% mai mari ale General Motors, in ciuda unor vanzari mai slabe de Saab.

Liderul de piata Volkswagen nu a reusit sa-si sustina evolutia puternica din 2006 si in prima luna din 2007. Inregistrarile de noi autoturisme ale grupului au scazut cu 3,8%, trase in jos de scaderea de 9% a marcii Volkswagen.

Vanzarile Skoda au urcat cu 14%. Cota de piata a Renault s-a retras de la 8,7% anul trecut la 8%, deoarece inregistrarile de noi vehicule au scazut cu 7,5%. Rezultatele au plasat Renault in urma Fiat, a carei cota de piata a crescut pana la 8,7% datorita noilor modele si activitatii bune din ianuarie de piata interna din Italia.

Rezultatele pentru producatorii sud-coreeni au fost diferite luna trecuta. Inregistrarile de masini Hyundai au crescut cu 2,8%, insa cele pentru Kia au scazut cu 7,3%.