Renault lasa neschimbat noul Twingo desi nu a obtinut maximul la testele de siguranta Renault nu va reproiecta modelul Twingo chiar daca a primit patru stele la testele de siguranta EuroNCAP, unde unul dintre principalii sai rivali, Fiat 500, a obtinut maximul de cinci stele, a declarat un oficial Renault, potrivit NewsIn.

„Ar fi fost foarte scump si nu ar fi fost de dorit sa reproiectam masina, care se afla intr-un stadiu avansat. Am aplicat ceea ce stim despre accidentele adevarate si poate ca protectia unei masini de patru stele nu este la fel de buna ca cea a unei masini de cinci stele, insa Twingo este foarte eficient in conditii reale”, a declarat un oficial din departamentul Siguranta al Renault, Jacques Faure, citat de publicatia just-auto.com.

El a adaugat ca Renault se astepta ca modelul 500 al Fiat sa primeasca cinci stele la testele de siguranta, si a precizat ca producatorul francez a dorit ca modelul Twingo sa fie o masina de patru stele. „Este adevarat ca am putea fi considerati in urma Fiat-ului 500. Doar MINI si 500 au obtinut cinci stele la testele de siguranta, in timp ce masini ca Peugeot 107 sunt pe aceeasi treapta cu Twingo (...) Inca din faza de proiectare, acum patru ani, am gandit Twingo ca pe o masina accesibila si de calitate. Am proiectat o masina de patru stele care inglobeaza experienta de 50 de ani a Renault in materie de protectie”, a explicat oficialul Renault.

Citeste si:

El a precizat ca Renault a avut discutii cu reprezentantii EuroNCAP pe marginea protectiei pe care o ofera Twingo la nivelul genunchilor si ca producatorul francez nu a fost de acord cu sistemul de punctare, insa s-a conformat „regulilor jocului”.

Organizatia independenta EuroNCAP (European New Car Assessment Programme) a fost fondata in 1997 si se ocupa cu testarea din punctul de vedere al sigurantei a automobilelor comercializate in Europa. Organizatia cumpara cate un exemplar din majoritatea modelelor noi aparute in Europa si supune masinile unor teste care simuleaza un impact frontal si lateral. In functie de efectele pe care impactul le-ar avea asupra pasagerilor si pietonilor, EuroNCAP acorda calificative sub forma unui numar de stele, maximul fiind de cinci.

In prezent organizatia este sprijinita de cinci guverne europene si de Comisia Europeana. EuroNCAP a devenit rapid un catalizator al industriei auto si a contribuit la ridicarea standardelor siguranta ale masinilor Mare parte dintre masinile europene testate au obtinut patru sau cinci stele. Dacia Logan a primit trei stele la testele EuroNCAP in iunie 2005, rezultat conform cu asteptarile grupului Renault.