Dupa anunturile facute la salonul auto de la Frankfurt, gama Logan va ajunge la cinci modele, celor trei existente pe sosele urmand a li se adauga un pick-up si un hatchback .

Presedintele Renault - Nissan, Carlos Ghosm, a spus ca in 2009 vor fi in total sase versiuni de caroserie in cadrul proiectului Logan, cunoscut la Renault sub numele de X90, insa directorul de proiect, Gerard Detourbet, a declarat ca planurile constructorului francez nu se vor opri aici, scrie publicatia just-auto.com.

"Cred ca sase nu sunt de ajuns. Vrem sa dezvoltam mai multe caroserii pe aceeasi platforma. Urmatorul model, cel de-al saselea va fi un fel de crossover. Dupa acesta planurile noastre nu se termina, povestea abia incepe", a declarat responsabilul proiectului X90, Gerard Detourbet.
El a spus ca cea mai importanta piata este in continuare Romania. "Am inceput sa ne crestem productia, de la 35 de masini pe ora, la 60 de masini si speram ca la finalul lui 2008, productia va fi de 400.000 de masini anual", a mai spus reprezentantul Renault.

Cresterea capacitatii de productie este importanta pentru Renault ca sa reintroduca marca Dacia pe piata din Marea Britanie, prevazuta cel mai probabil pentru 2009, o data cu lansarea Logan-ului crossover sau a modelului Renault Sandero (Logan cu cinci usi, hatcback - n.r.) care are aceeasi platforma tehnica cu Logan, insa putine elemente de caroserie si de interior, scrie just-auto.com.
Oficialii Renault au spus ca productia gamei Logan va atinge un milion de unitati pe an in 2009.

Citeste si:

Totodata, reprezentantii constructorului francez au mai spus ca pe piata chineza nu au de gand sa introduca actuala generatie a Logan. "Logan nu este suficient de mare pentru China. Masina pe care o vom introduce in China va fi un model mai evoluat", a declarat Detourbet.

Intre timp, Renault lucreaza la un nou proiect pentru piata din India, o masina de mici dimensiuni construita impreuna cu fabricantul indian de scutere Bajaj. Noul model va fi comercializat la un pret de circa 3.000 de dolari. "Suntem la inceput cu acest proiect (...) Trebuie sa dezvoltam un nou tren de rulare deoarece unul deja existent ar costa numai el 3.000 de dolari", a declarat Gerard Detourbet, care a precizat ca noul model reprezinta "o noua viziune asupra automobilului". Oficialul producatorului francez a explicat ca aceasta noua masina va fi destinta pietei indiene si, probabil, celei thailandeze si nu va fi comercializata in Europa ori China.

Este posibil ca Renault sa dezvolte un autoturism plasat intre masina de 3.000 de dolari si Logan care va fi comercializat pe piete mai dezvoltate ca o masina de oras, economica si ecologica, a mai declarat Gerard Detourbet.