"Piata de masini second-hand - ca si piata de masini noi - este intr-o usoara crestere, deci iata ca lumea nu s-a speriat prea tare de taxa de prima inmatriculare. Avem o estimare care ajunge la 113.000 de unitati importate", a spus, citat de NewsIn. Valmar, vicepresedinte al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule (APIA) si fost presedinte al structurii in cadrul careia a avut doua mandate consecutive a cate doi ani fiecare.

"Ceea ce trebuie sa-i imprimam acestei activitati de comert cu masini second-hand este un anumit nivel de profesionalism. Cei care fac treaba asta cel mai bine sunt producatorii si importatorii de masini sau firmele specializate in comertul cu autovehicule second-hand. Oamenii trebuie sa aiba garantia ca produsul pe care il cumpara este exact cum se vede in vitrina, nu altfel. Cei care fac comert corect cu masini rulate dau garantie, atat cea fizica, pentru masina, dar si garantia morala ca ceea ce scrie pe hartie este real", a explicat Brent Valmar.

Valmar a mai spus ca Romania este cea mai mare piata de masini rulate din Europa de Est, devansand Bulgaria si Polonia. "Ca volum, noi suntem piata de desfacere cea mai puternica din Europa de Est pentru masini second-hand. Spre exemplu, la nivelul anului 2006, cele mai multe masini rulate exportate de Germania veneau in Romania, iar lucrurile nu s-au schimbat prea mult. Comparativ cu Bulgaria si Polonia, in termeni de volume, tara noastra ramane totusi cea mai mare piata pentru masini vechi", a declarat vicepresedintele APIA.

Citeste si:

"Eu cred ca numarul mare de masini rulate inmatriculate in Romania are drept cauza taxa de posesie modica. Daca utilizatorul de masina ar plati cum se plateste in alte state - impozit sume importante - atunci daca masina nu ar fi folosita, proprietarul al casa-o", a conchis Brent Valmar.

Acesta declara, la inceputul anului acesta, ca in 2006 s-au vandut circa 90.000 - 92.000 de masini second-hand.