Vanzarile totale de automobile si vehicule comerciale pe piata romaneasca au ajuns in luna februarie a acestui an la 27.817 unitati, in crestere cu 4.448 unitati fata de luna precedenta, cand au fost comercializate 23.369 autovehicule, informeaza APIA.
Potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), din totalul de 27.817 autovehicule comercializate in luna februarie a acestui an, 22.651 au fost autoturisme, 3.341 vehicule comerciale cu masa sub 3,5 tone si 1.825 vehicule comerciale de peste 3,5 tone.

Vanzarile de autoturisme din import au crescut in luna februarie cu 21,9%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, de la 12.210 unitati comercializate in 2007, la un numar de 14.890 unitati vandute in 2008. De asemenea, vanzarile de autoturisme autohtone au crescut, insa mai moderat, cu 19,5%, in februarie 2008, cand s-au comercializat 7.761 unitati, fata de aceeasi perioada a anului 2007, cand s-au vandut 6.494 autovehicule.

Cea mai mare cota de piata a fost inregistrata de Dacia, 27,8%, cu un numar de 7.725 de unitati comercializate (autoturisme si vehicule comerciale usoare). Pe locul doi s-a situat marca Skoda, cu o cota de piata de 8,2% si un volum al vanzarilor ce a ajuns la 2.212 unitati. Locul trei in ceea ce priveste cota de piata este ocupat de marca Volkswagen, cu 7,2% cota de piata si 2.026 unitati vandute, urmata in ordine descrescatoare de marcile Ford, Renault, Opel, Fiat, Peugeot, Toyota, Iveco, Mercedes, Chevrolet, Kia, Daewoo, Hyundai, Mitsubishi, Citroen, Audi, Nissan, Seat si alte marci.

Conform statisticilor oferite de APIA, ponderea motorizarilor pe benzina ale autoturismelor comercializate in luna februarie 2008 a fost de 55,8% din total, in timp ce motorizarile diesel au avut o proportie de 44,2%. Astfel, in luna februarie au fost vandute in total 10.012 autoturisme diesel si 22.651 pe benzina.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri