Potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), din totalul de 27.817 autovehicule comercializate in luna februarie a acestui an, 22.651 au fost autoturisme, 3.341 vehicule comerciale cu masa sub 3,5 tone si 1.825 vehicule comerciale de peste 3,5 tone.

Vanzarile de autoturisme din import au crescut in luna februarie cu 21,9%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, de la 12.210 unitati comercializate in 2007, la un numar de 14.890 unitati vandute in 2008. De asemenea, vanzarile de autoturisme autohtone au crescut, insa mai moderat, cu 19,5%, in februarie 2008, cand s-au comercializat 7.761 unitati, fata de aceeasi perioada a anului 2007, cand s-au vandut 6.494 autovehicule.

Cea mai mare cota de piata a fost inregistrata de Dacia, 27,8%, cu un numar de 7.725 de unitati comercializate (autoturisme si vehicule comerciale usoare). Pe locul doi s-a situat marca Skoda, cu o cota de piata de 8,2% si un volum al vanzarilor ce a ajuns la 2.212 unitati. Locul trei in ceea ce priveste cota de piata este ocupat de marca Volkswagen, cu 7,2% cota de piata si 2.026 unitati vandute, urmata in ordine descrescatoare de marcile Ford, Renault, Opel, Fiat, Peugeot, Toyota, Iveco, Mercedes, Chevrolet, Kia, Daewoo, Hyundai, Mitsubishi, Citroen, Audi, Nissan, Seat si alte marci.

Conform statisticilor oferite de APIA, ponderea motorizarilor pe benzina ale autoturismelor comercializate in luna februarie 2008 a fost de 55,8% din total, in timp ce motorizarile diesel au avut o proportie de 44,2%. Astfel, in luna februarie au fost vandute in total 10.012 autoturisme diesel si 22.651 pe benzina.