Romanii, cehii, maghiarii, polonezii si slovacii prefera masinile second hand fabricate in tara lor, arata un studiu realizat de grupul AAA Auto.
Automobilistii romani prefera ca masina second hand marca locala Dacia, iar vanzarile de masini Dacia Logan, Dacia Solenza si Dacia Supernova totalizeaza 14% din piata.

"Se pare ca, in ciuda efectului de globalizare a pietei de automobile asupra preferintelor consumatorilor, ei inca apreciaza marcile locale traditionale. Popularitatea lor este determinata de vanzarile mari, extinderea retelelor de service si adesea si de preferintele asiguratorilor", a declarat vicepresedintele AAA Auto, Matyas Korinek.
In Cehia compania Skoda ocupa 37% din piata de masini second hand, iar modelele Skoda Fabia, Skoda Felicia si Skoda Octavia sunt cele mai vandute masini.

O situatie similara se intalneste si in Slovacia, unde Skoda Auto este considerata a fi o firma locala. Skoda Fabia, Skoda Felicia si Skoda Octavia ocupa de asemenea primele trei locuri si au aproape 36% din piata de masini second hand locala.

Compania Suzuki are o cota peste medie in Ungaria, fiind de asemenea considerata locala datorita fabricii din Ungaria. Cele mai vandute masini second hand sunt Suzuki Swift, Suzuki Ignis si Suzuki Vagon R+. Aceste modele, de origine japoneza, reprezinta 18% din vanzarile totale ale centrelor de masini AAA Auto in Ungaria.

In Polonia, unde firma Opel are linii de asamblare pentru masinile sale, primele trei locuri in topul masinilor de ocazie vandute sunt ocupate de Opel Astra, Opel Vectra si Opel Corsa. Marcile Opel ocupa 17% din intreaga piata de masini second hand.

AAA Auto a fost infiintata in urma cu 16 ani, extinzandu-se de-a lungul timpului din Republica Ceha, unde isi are sediul, catre celelalte tari din regiunea Europei Centrale si de Est. La ora actuala Grupul controleaza o retea de 48 de sucursale, din Republica Ceha, Slovacia, Romania, Ungaria si Polonia.

Conform rezultatelor consolidate, Grupul AAA Auto a vandut in 2007 un total de 79.871 masini rulate si noi, dintre care aproximativ 2.700 de unitati au fost comercializate in Romania. Grupul a avut in 2007 vanzari de aproape 470 de milioane de euro si analizeaza posibilitatea de a-si extinde activitatea atat in Peninsula Balcanica cat si in fostele tari sovietice.

AAA Auto a intrat pe piata din Romania in iunie 2005 . Compania estimeaza pentru 2007 o cifra de afaceri de 30 milioane euro, in crestere cu peste 20% fata de anul 2006.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri