"Rusia vine din urma si se misca foarte repede, asa cum a facut timp de multi ani si continua sa accelereze", a declarat autorul raportului, Stanley Root, care a luat in calcul datele de pe primul semestru si alte previziuni.

"Nu spun ca valoarea in dolari este mai mare decat pe piata germana, dar Rusia va deveni liderul indiscutabil in termeni de exemplare vandute pana la sfrasitul anului", a precizat Root.

Anul trecut, PricewaterhouseCoopers estimase ca Rusia va deveni cea mai mare piata auto a Europei pana in 2011 si avertizase ca o posibila criza a creditarii in sectorul bancar si lipsa investitiilor in sosele si spatii de parcare ar putea impiedica o crestere a pietei auto a Rusiei.

"Daca tendinta de crestere a pietei va continua si in al doilea semestru al acestui an, vanzarile de masini din Rusia le vor depasi pe cele din Germania si s-ar putea cifra la 3,6-3,8 milioane de unitati", se arata in raportul PwC.

Citeste si:

In primele sase luni din 2008, vanzarile de masini din Rusia s-au cifrat la 1,645 milioane de exemplare, ceea ce marcheaza o crestere cu 41% fata de perioada echivalenta din 2007, in timp ce in perioada analizata, in Germania s-au vandut 1,63 milioane de masini.

In termeni financiari, vanzarile din Rusia au inregistrat un avans cu 64%, pana la 33,8 miliarde dolari 21,5 miliarde euro), raportat la 20,6 miliarde dolari (13,1 miliarde euro) in perioada echivalenta de acum un an. PricewaterhouseCoopers a precizat ca pretul mediu a continuat sa creasca, partial ca urmare a extinderii importurilor de masini noi, relativ scumpe.

In contextul in care veniturile din exportul de petrol si gaze naturale au alimentat castigurile disponibile, cererea de consum s-a orientat inspre marci straine, mai scumpe, de la modelul Lada produs de cea mai mare companie producatoare de masini din Rusia, AvtoVaz.

Piata auto din Rusia continua sa creasca
, in ton cu ecocomia tarii, spre deosebire de perspectivele negative din multe tari vest-europene, a mai spus autorul raportului.