Zonele care sunt supuse furturilor in transportul international sunt statele din Europa de Est, inregistandu-se cazuri in Polonia, Bulgaria si Romania, potrivit Vladimir Pilca, international transport manager FM Logistic.

De asemenea, companiile ale caror activitati de transport sunt afectate de aceste acte de infractionalitate fac parte in special din domeniul FMCG si retail, IT&C sau industria auto, hotii vizand fie produse cu o importanta valorica mare, fie produse care pot fi comercializate rapid.

Printre incidentele mentionate de reprezentantii FM Logistic se numara furtul camionului, furtul marfurilor transportate, furtul camionului dintr-o parcare nepazita. In plus, un incident identificat doar pe plan local este taierea prelatei si aruncatul marfurilor din masina.

Kraft Foods Romania, cel mai important jucator de pe piata cafelei si ciocolatei, a inregistrat anul acesta o pierdere cuprinsa intre 18.000 si 20.000 de euro, in momentul in noua tone de produse au fost furate dintr-un tir. Un caz similar a fost raportat de producatorul Ferrero, in Polonia.

“Am decis sa dotam incarcaturile speciale cu sisteme GPS. De asemenea, cred ca transportatorii, soferii, ar trebui sa acorde mult mai multa atentie la incarcare, sa supervizeze mai atent acest proces. Kraft verifica si sucontractorii, in masura in care este posibil acest lucru. Noi activam in domeniul FMCG, vindem produse alimentare. Trebuie sa ne asiguram nu numai ca marfa sa ajunga la destinatie, insa sa ajunga nedeteriorata, necontaminata. Avem norocul ca incarcam de la fabrici proprii”, declara Daniela Moroianu, customer service&logistics manager Kraft Foods Romania, prezenta in cadrul unei intalniri organizate de FM Logistic.

Una dintre solutiile oferite de oficialul Kraft Foods a fost sigilarea paletilor inaintea transportului. “Abordarea este urmatoarea: nu trebuie sa ne comportam ca niste politisti, insa trebuie luate anumite masuri de protectie a imaginii companiei si a bunurilor transportate. Noi sigilam paletii, avem benzi cu sase culori diferite.”, adauga Moroianu.

Potrivit acesteia, pierderile anuale pe care compania le intregistreaza ca urmare a unor aspecte precum furturi, deteriorari, probleme in asigurarea unui transport optim al produselor se situeaza sub 50.000 de euro.

“Nu s-a pus niciodata problema sa pierdem clienti din aceste motive. Producem si livram bunuri care sunt consumate zilnic de toti oamenii. De exemplu, livrarile din perioada sarbatorilor de Paste din acest an au fost comparabile cu cele de anul trecut”, explica Daniela Moroianu.

La randul sau, Lucian Crutan, transport manger al Danone, a precizat ca printre probleme cu care compania se confrunta se numara nerespectarea lantului de frig (conditiile de temperatura necesare gamei de produse). Potrivit acestuia, pierderile anuale raportate din furturi, deteriorari sau retururi pe fondul unei temperaturi inadecvate pentru produsele comercializate de companie, reprezinta aproximativ 0,3% din venituri.

Filiala din Romania a FM Logistic pune la dispozitia producatorilor o asigurare-umbrela, in valoare de 1,2 mil. euro pentru transportul international, respectiv 2 mil. euro, la nivel national (asigurare care acopera toate costurile, inclusiv depozitare).

Pe lista clientilor FM Logistic se afla companii din domeniul FMCG (bunuri de larg consum) sau retail, precum P&G, Nestlé, Cora, L’Oreal si Henkel Technologies. Anul acesta compania a incheiat un parteneriat cu Yves Rocher. Anul acesta, compania mizeaza pe o cifra de afaceri de 18 milioane euro, nivel similar cu cel inregistrat in 2008.

FM Logistic are un parc de 45 de trailere, operate de subcontractori, iar in 2011, compania estimeaza un parc de 80 de semiremorci. Numarul total de subcontractori in domeniul transportului rutier este de aproape 120.

Filiala din Romania a fost infiintata in anul 2003, avand asociat unic FM Logistic. Grupul este prezent in 15 tari din Europa de Vest, Europa
Centrala (care include si Romania), Europa de Est (Rusia, Ucraina), precum si in China. FM Logistic asigura clientilor servicii de depozitare sau ambalare, transport (international si distributie), dar si de co-manufacturing (ambalare primara, kitting) si co-packing (ambalare secundara - multipack, promotionale, mostre).

Sylvain Cotin, FM Logistic: Vrem 40% din piata de logistica in urmatorii 3 ani

Sylvain Cotin, FM Logistic: Vrem 40% din piata de logistica in...