Astfel, falimentul companiei este al treilea ca marime din istoria Statelor Unite si cel mai mare al unui grup din industria americana.

Decizia de a plasa GM intr-un faliment rapid si de a oferi alte 30 miliarde dolari din banii contribuabililor pentru restructurarea companiei, in contextul competitiei cu rivalii asiatici, reprezinta un risc urias pentru Barack Obama, scrie NewsIn.

Dar in acelasi timp, un judecator din New York a aprobat vanzarea a tuturor activelor companiei Chrysler catre un grup condus de Fiat, ceea ce denota progresul guvernului in salvarea constructorilor.

Ca urmare a falimentului iminent, actiunile GM au fost inlaturate din indicele Dow Jones Industrial Average.

"Aceasta este dovada ca GM a esuat. Compania a avut performante financiare din ce in ce mai slabe in ultimii ani, dar au reusit sa fie mascate", a declarat un analist.

Falimentul Chrysler, rivalul GM, finantat de asemenea de Trezoreria americana, a fost privit drept un test pentru reorganizarea mai puternica si mai complexa a GM.

Presedintele Statelor Unite, Barack Obama, s-a aratat luni increzator ca GM ar putea iesi rapid din faliment. Planul privind constructorul auto este ca acesta sa fie vandut cat mai rapid pentru ca mai apoi o companie mult mai mica sa iasa de sub protectia curtii in 60-90 de zile.
In faliment, GM va fi impartit in doua, si anume "noul GM" si "vechiul GM", acesta din urma va include fabricile si echipamentul care vor fi lichidate in urma procesului.

In acelasi timp, in timpul primei zile in faliment, GM a primit aprobarea curtii pentru a vinde activele, cea mai mare oferta venind din partea Trezoreriei americane, si trebuie sa inchida o vanzare in iulie pentru a crea o compaie reorganizata, scrie Bloomberg.

De asemenea, constructorul auto a primit acordul judecatorului Robert Gerber pentru un imprumut de 15 miliarde dolari. Guvernul american va extinde 50 de miliarde dolari in imprumuturi si planuieste sa converteasca aceasta suma intr-o participatie de 60% din compania reorganizata.

"Exista numai un cumparator potentia. Nu este alta entitate care sa dispuna de banii necesari pentru a licita in aceste cazuri", a declarat avocatul GM, Harvey Miller, referindu-se la guvernul american.

Fondat in 1908, grupul GM a ajuns sa domine industria auto din Statele Unite, dar si la nivel mondial, sub conducerea directorului executiv Alfred Sloan, a carui promisiune a fost ca GM "va furniza o masina pentru orice buzunar si orice scop".

Pana la mijlocul anilor '50, culmea succesului GM, compania avea aproximativ 514.000 de angajati, producea aproximativ 50% din masinile noi de pe piata americana, iar vanzarile erau de doua ori mai mari decat cele ale Standard Oil, cea de-a doua corporatie din lume.