BMW Group va aduce in Romania doua modele hibrid, la finalul anului X6 ActiveHybrid, iar in 2010 modelul Seria 7 ActiveHybrid.
Noile modele vor fi prezentate in versiunea de productie de serie in premiera la Salonul Auto de la Frankfurt.

Sistemul de transmisie BMW X6 ActiveHybrid consta dintr-un motor V8 pe benzina, ce dezvolta 407 CP, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo si doua motoare electrice sincronizate, ce furnizeaza 91 CP, respectiv 86 CP. Valoarea maxima a puterii ansamblului este de 485 CP.

Interactiunea foarte bine controlata a acestor trei unitati optimizeaza eficienta generala a modelului BMW X6 ActiveHybrid la orice viteza, cu o acceleratie, cu start de pe loc, pana la 100 km/h in 5,6 secunde. Viteza maxima a modelului BMW X6 ActiveHybrid este limitata electronic la 236 km/h (250 km/h cu pachetul optional Sport), cu un consum mediu de combustibil in ciclul UE de testare de 9,9 litri/100 km si un nivel al emisiilor CO2 de 231 grame per kilometru.

Primul model BMW complet hibrid (full hybrid) poate rula exclusiv cu propulsie electrica si fara emisii CO2 pana la o viteza de 60 km/h, iar motorul cu combustie este activat automat atunci cand este necesar.

Folosind cele doua motoare electrice, trei angrenaje planetare si patru ambreiaje multidisc, puterea de transmisie este distribuita printr-o cutie de viteze automata cu sapte trepte, operata printr-un selector electronic de viteze, respectiv, prin clapetele de pe volan.

Sistemul inteligent de tractiune integrala BMW xDrive distribuie puterea motorului variabil intre puntea fata si puntea spate. Motoarelor electrice sunt alimentate de un acumulator NiMH de inalta performanta, aflat sub podeaua compartimentului de bagaje, care ofera energie si catre reteaua electrica a masinii.

Compartimentului pentru bagaje are aceeasi capacitate ca si in cazul modelului BMW X6 cu motor cu combustie. La actionarea franelor sau la eliberarea acceleratiei, energia cinetica este transformata in energie electrica si este stocata in bateria de inalta performanta. Pentru a asigura aceasta functie, fie unul, fie ambele motoare electrice actioneaza ca un generator, furnizarea energiei electrice generata in acumulator se face fara cea mai mica crestere a consumului de combustibil. Utilizarea ulterioara a acestei energii pentru a oferi un plus de putere reduce semnificativ consumul de combustibil.

Transmisia activa se bazeaza pe sistemul ECVT (transmisie electrica variabila continuu) care opereaza in doua moduri. Unul este pentru pornire si pentru rulare la viteza redusa, cel de-al doilea este pentru condus la viteze mari.

La pornire, numai unul din cele doua motoare electrice este activat. Apoi, in momentul in care conducatorul auto are nevoie de mai multa putere, cel de-al doilea motor electric activeaza automat motorul cu combustie si, ulterior, serveste drept generator oferind o sursa permanenta de energie electrica.

In cazul condusului constant la o viteza mai mare, cea mai mare parte a puterii necesare este furnizata de motorul cu combustie. Si in acest caz unul din cele doua motoare electrice functioneaza ca un generator.

BMW Seria 7 ActiveHybrid este primul automobil care combina un propulsor V8 pe benzina, transmisia automata cu opt trepte si un motor electric.

Simbioza creata intre un motor de opt cilindrii cu tehnologie BMW TwinPower Turbo si High Precision Injection cu un motor electric in trei faze ofera noului BMW Seria 7 ActiveHybrid o putere maxima de 465 CP si un cuplu maxim de 700 Nm. Puterea este transmisa prin intermediul unei cutii automate cu opt trepte pozitionata intr-o configuratie compacta cu cele doua propulsoare. Motorul electric este alimentat de la un acumulator cu tehnologie litiu-ion dezvoltata special pentru utilizarea in industria auto.

BMW Seria 7 ActiveHybrid accelereaza la 100 km/h in 4,9 secunde, in timp ce consumul de combustibil in ciclu mixt conform standardelor de test UE este de 9,4 litrii/ 100 km si 219 g CO2/ km.

Un avantaj este posibilitatea de a utiliza aerul conditionat si ventilatia in parametrii optimi chiar si atunci cand motorul este oprit, prin alimentarea acestora de la reteaua de 120 V a acumulatorului litiu-ion.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri