Lupta de pe piata vehiculelor de oras este tot mai acerba, competitorii fiind din ce in ce mai inventivi.

La prima vedere, vehiculul pe care francezii il considera un punct de referinta al clasei mici este doar un alt concurent intrat in lupta pentru o cota de piata cat mai mare in segmentul masinilor de oras. Doar la prima vedere. In realitate, Renault Modus uimeste prin spatiul din habitaclu si prin multimea de inovatii prezente la bord, dar si prin performantele de care da dovada in traficul urban si chiar extraurban. Versiunea pe care am avut ocazia sa o testam, dotata cu un motor alimentat cu benzina de 1.6 litri si 110 CP si o cutie de viteze automata, s-a dovedit extrem de bine pusa la punct. O acceleratie aproape fara repros, o franare eficienta ajutata enorm de prezenta discurilor pe toate cele patru roti, o stabilitate peste medie si ergonomie demna de o clasa superioara.

Pentru cei care doresc o astfel de masina este util de stiut ca habitaclul ascunde un numar mare de spatii de depozitare pozitionate ingenios si destul de greu de depistat pentru un neinitiat. Incepand de la nivelul spatiului de sub bord, unde sunt doua trape in dreapta si stanga, apoi sub scaunul pasagerului din fata, unde se afla un sertar, si chiar in scaun, unde se afla un mic buzunar care poate primi o poseta de mici dimensiuni, si ajungand la buzunarele din spatarul scunelor fata, Modus poate fi considerat o mica garsoniera. O locuinta pe roti destinata in special doamnelor, pentru ca totul in interior se invarte in jurul universului feminin. Deasupra bordului nu se afla, asa cum era de asteptat, vitezometru sau turometrul, ci o mica fanta facuta parca pentru farduri, iar in parasolarul stanga a fost inclusa o oglinda neaparat necesara unei soferite.

Pozitia conducatorului auto este atat de inalta, incat orice sofer se poate simti stapan pe sosea, iar manevrarea asistata a volanului asigura o usurinta neasteptata a condusului, in special in aglomerarile urbane. Inovatiile Renault nu se opresc aici. Bancheta din spate poate fi rabatata in sistem 1/3 sau 2/3 si poate fi chiar mutata pe sine in fata sau in spate, in functie de necesitatea de spatiu din portbagaj. Pentru a impinge bancheta cat mai in spate, inginerii au fost nevoiti sa apeleze la o solutie ingenioasa: locul central este rabatabil, iar celelalte doua sunt apropiate unul de celalalt prin actionarea unei manete. Astfel, lungimea banchetei se micsoreaza, aceasta putand intra intre cele doua contraaripi spate.

Sursa: http://www.baniinostri.ro/stiri/article.php?ContentID=864