Primul proiect, denumit eSTART, are ca obiectiv general crearea unui nou program de studii masterale in concordanta cu nevoile economiei digitale si a economiei bazate pe cunoastere. Specializarile oferite de program, au in vedere dezvoltarea unui ansamblu de competente de natura tehnologica, economica si manageriala, focalizate pe urmatoarele directii: e-Afaceri (tranzactii electronice, comert electronic, managementul solutiilor pentru e-Afaceri), e-Guvernare (tehnologii informationale si administrare in guvernarea electronica), e-Media (solutii pentru managementul continutului digital in educatie, cultura, informatii publice sau retele sociale), e-Sanatate (tehnologii informationale si servicii electronice pentru sanatate). Beneficiarii proiectului eSTART sunt peste 200 de studenti si 120 de experti in evaluare si acreditare, membri ai comisiilor de asigurare a calitatii, experti implicati in elaborarea politicilor in invatamantul superior, personal implicat in dezvoltarea programelor de studii universitare, membri ai partenerilor sociali in educatie. Programul de studii in domeniul eActivitati are in vedere o abordare multiregionala, unica in Romania pentru domeniul de specializare eActivitati, in care trei universitati de prestigiu (Universitatea
Transilvania din Brasov, Universitatea Babes Bolyai din Cluj-Napoca si Universitatea Politehnica din Timisoara) isi reunesc eforturile si expertiza complementara pentru a dezvolta materiale educationale adecvate cerintelor mediului economic, laboratoare cu un inalt grad de interactivitate, metode didactice inovative, toate organizate pe o platforma online pentru managementul activitatilor educationale si intr-un cadru de organizare care are in vedere o importanta componenta colaborativa, cu aplicarea standardelor specifice pentru managementul calitatii.

Al doilea proiect, DIDATEC, construieste cadrul necesar adaptarii procesului didactic din invatamantul superior tehnic si ingineresc la un mediu marcat de revolutia digitala. Viziunea de la care s-a pornit este cea a unei experiente didactice cu adevarat captivante pentru student, desfasurata intr-o lume plina de gadget-uri, in care stiinta si ingineria se intrepatrund, iar profesorul devine un real ”insotitor de drum”. Obiectivul proiectului este acela de a imbunatati procesul de educatie si formare din invatamantul universitar tehnic prin realizarea unui program complet si unitar de formare initiala si continua a personalului didactic, axat pe integrarea tehnicilor interactive de predare-invatare si a tehnologiilor informationale si de comunicare in randul competentelor, ca punct cheie pentru un „invatamant relevant si
receptiv la nevoile specifice ale economiei”. Vor rezulta astfel, un numar de peste 900 de cursuri restructurate realizate in format electronic cu ajutorul tehnologiilor informationale de ultima ora. Scoala universitara DIDATEC, organizata in cooperare de catre 10 institutii de invatamant superior tehnic partenere, urmareste formarea initiala si continua a personalului didactic din domeniile tehnice si ingineresti. Aceste doua componente sunt reprezentate prin doua programe: programul de formare DidaTec si programului de mentorat DidaTec ambele dezvoltate in cadrul proiectului si derulate utilizand platforma informatica integrata suport DidaTec. Programul de formare DidaTec se adreseaza tuturor cadrelor didactice existente in institutiile de invatamant superior cu profil tehnic din Romania, indiferent de varsta sau experienta detinuta, care doresc sa dobandeasca (sau sa-si imbunatateasca) cunostinte despre „blended-learning”, tehnologii educationale moderne si utilizarea TIC in procesul didactic. Programul de mentorat isi propune sa imbunatateasca coeziunea corpului de specialisti si calitatea relatiilor in colectivul didactic, facilitand formarea unor legaturi constructive intre cadrele didactice debutante si mentori. Proiectul va avea ca beneficiari directi peste 1.000 de cadre didactice din universitatile tehnice sau care includ facultati de profil tehnic acreditate din Romania si peste 20.000 de studenti ca beneficiari indirecti.

Cel de-al treilea proiect coordonat de catre profesorul Aurel Vlaicu de la Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca contribuie la deschiderea de noi dimensiuni ale cunoasterii prin dezvoltarea si sustinerea de programe postdoctorale multidisciplinare in domenii tehnice prioritare ale strategiei nationale de cercetare-dezvoltare si inovare. Proiectul, denumit generic 4D-POSTDOC, vizeaza cresterea ratei de participare a cercetatorilor cu experienta pentru dezvoltarea carierei in cercetare, imbunatatirea si cresterea accesului la infrastructura de cercetare, precum si cresterea calitatii managementului programelor postdoctorale. Proiectul vine in intampinarea dezvoltarii resurselor umane din cercetare in scopul stimularii cresterii economice si dezvoltarii societatii bazate pe cunoastere in Romania. Beneficiarii acestui proiect sunt peste 80 de cercetatori postdoctorali din trei universitati de prestigiu din tara noastra.

Profesorul Aurel Vlaicu este un exemplu elocvent ca si in Romania exista persoane competitive, cu viziune si cu daruire pentru dezvoltarea la parametri internationali ai educatiei si cercetarii universitare din tara noastra, precum si cu responsabilitate si competenta in atragerea fondurilor europene de dezvoltare. Merita mentionat faptul ca Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca este una dintre primele trei institutii din Romania in atragerea fondurilor structurale.