Dacă nu ne microcipează Big Pharma, în schimb ne microcipează Big Parma – mai precis, consorțiul producătorilor de parmezan din Parma, Reggio Emilia, Modena și Bologna. Scopul este acela de a reduce contrafacerile, care au atins un nivel record.

Consorzio del Parmigiano Reggiano a apelat la această măsură radicală după ce a calculat că în câțiva ani falsurile vor atinge același nivel de vânzări ca parmezanul autentic. În 2022, produsul original a înregistrat vânzări de 3,1 miliarde de dolari, iar falsurile, de 2 miliarde, scrie Wired.

Cum procesul de producție pentru parmezanul autentic este lung și costisitor – producția unei roți durează doi ani – falsificatorii sunt motivați să scoată pe piață copii. Standardele de certificare mai adaugă și ele la prețul acestui produs tradițional italian.

Ca urmare, celebrele roți de parmezan vor fi microcipate. Fiecare dintre ele va avea un micro-transponder, de mărimea unui fir de nisip, inserat în etichetă, lângă codul QR. Atunci când este scanat, cipul generează un număr de serie unic, folosind tehnologia blockchain. Soluția anti-furt a fost realizată de Kaasmerk Matec – o companie specializată în etichetarea digitală a brânzeturilor – și de p-Chip Corporation, creatorii acestui tip de cip.

Anul trecut, tehnologia a fost testată prin microciparea a 100.000 de roți de parmezan. Marea întrebare era dacă cipurile vor rezista procesului de maturare. Cum testul s-a dovedit un succes, Consorzio del Parmigiano Reggiano va microcipa în viitor toată producția sa.

Parmigiano Reggiano este o denumire de origine protejată. Deși termenul de ”parmezan” este deseori folosit pentru diverse brânzeturi, oficial el desemnează doar produsele dintr-o anumită regiune a Italiei, care trebuie să îndeplinească o serie de criterii extrem de stricte.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri