Rezultatele financiare pe trimestrul trei ale italienilor de la Ferrari se remarcă printr-o răsturnare surprinzătoare a status quo-ului la cel mai cunoscut producător de supercar-uri din lume. Pentru prima dată în istoria companiei din regiunea Modena, modelele hibride s-au vândut mai bine decât cele cu motoare cu ardere internă neasistate de motoare electrice, relatează Financial Times.

Scriam încă din luna august despre apetitul bogaților din lumea întreagă pentru modelele hibridizate pe care le oferă Ferrari. Chiar și în țara noastră există o cerere evidentă pentru modelul 296 GTB, supercar cu motor central care combină un V6 twin-turbo de 3,0 litri cu un motor electric care împinge puterea totală a sistemului până la 830 de cai putere. Iar 296 GTB nu este singurul model hibrid din oferta mărcii fondate de Enzo Ferrari.

În acest context, nu este de mirare că rezultatele de pe T3 arată o răsturnare a balanței, cel mai popular tip de propulsie fiind cel hibrid cu 51% din vânzări între iulie și septembrie. În aceeași perioadă a anului trecut, doar 19% dintre mașinile vândute de Ferrari erau hibride, iar în trimestrul doi din acest an procentul era de 43%. În total, Ferrari oferă 13 modele diferite (includem în această numărătoare toate tipurile de caroserie disponibile), iar patru dintre ele sunt hibride, adică 296 GTB (și varianta decapotabilă GTS), respectiv hypercar-ul de top SF90, atât în versiunea coupe, dar și decapotabil.

Situația s-ar putea schimba, însă, în viitorul apropiat. Ferrari a început deja livrările pentru SUV-ul Purosangue, un rivall cu motor V12 pentru Lamborghini Urus și Porsche Cayenne. Specialiștii de la Maranello speră ca, până anul viitor, 1 din 5 Ferrari vândute să sfie Purosangue, iar o astfel de tranziție ar înclina încă o dată raportul de forțe în favoarea modelelor cu motor cu combustie internă fără sisteme hibride. Ferrari, însă, ar putea lansa în viitor și un Purosangue hibrid.

Până la finele acestui deceniu, 40% din gama Ferrari va fi compusă în modele pe baterii (100%) electrice, dar primul BEV al companiei va fi lansat abia în 2025. „Facem totul pentru a oferi clienților noștri libertatea de alegere. Știm că unii dintre ei nu vor să aleagă un model 100% electric, în timp ce alții intră în familia Ferrari tocmai în căutarea unui EV”, a spus Benedetto Vigna, CEO Ferrari, citat de FT. Italienii au spus că toate mașinile lor sunt deja vândute până în 2026, compania refuzând să crească ritmul de producție în ciuda cererii tot mai ridicate.

Sursa foto: Car Design Award / Ferrari

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri