Schimbarea se vede chiar și în ograda unuia dintre cei mai cunoscuți constructori auto din lume: Ferrari. Firma celebră pentru căluțul cabrat care tronează pe toate modelele sale sportive a anunțat cifrele de vânzări pentru al doilea trimestru din 2023, iar surpriza este produsă de cota tot mai mare de vânzări din dreptul modelelor hibride ale mărcii din Modena.

Cele mai recente date financiare publicate de Ferrari ne arată starea constructorului italian la jumătatea anului 2023. Cu o gamă ce cuprinde nouă modele cu motoare cu ardere internă, respectiv alte patru electrificate, în care motorul termic este susținut de un motor electric, vânzările Ferrari au crescut față de prima jumătate a anului 2022. În total, marca fondată de Enzo Ferrari a vândut 6.959 de mașini în primele șase luni din acest an, cu 4% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut - ceea ce se traduce într-o diferență de 253 de unități.

Aproape o jumătate din totalul mașinilor vândute de Ferrari s-au dus către clienți din regiunea EMEA care include și marile piețe din Europa și Orientul Mijlociu. Cu 3.172 de bucăți, această zonă a depășit piața americană care a înghițit 1.831 de unități, cu peste 600 mașini peste ce au cumpărat clienții din zona Asia-Pacific. Starurile au fost, așa cum era și de așteptat, modelele „mai comune” ale Ferrari, adică 296 GTB, Roma și Portofino M.

Dintre modelele menționate, 296 GTB, dar și versiunea decapotabilă GTS, sunt electrificate, iar Ferrari a început și primele livrări ale SUV-ului Purosangue care ar trebui să împingă producția anuală a Ferrari cu ușurință peste 15.000 de unități. Marca a anunțat, în trecut, că va limita ritmul de producție al lui Purosangue și că nu va face mai mult de 2.400 de unități pe an, deși cererea este uriașă, iar cartea de comenzi este plină pe următorii doi ani.

Dacă ne uităm „peste gard” la rivalii de la Lamborghini, care au vândut 5.341 de mașini în H1 2023, vedem că Urus cară în spate toată compania. Taurul din Sant'Agata Bolognese se bazează pe SUV-ul său într-o manieră similară în care se va baza - dacă lucrurile merg bine - și Aston Martin pe DBX, și Ferrari pe Purosangue. Până acum, Urus a reprezentat cam 60% din vânzările anuale ale Lamborghini, italienii fiind gata să mărească producția pentru a satisface cererea, ceva ce Ferrari nu vrea să facă.

Sursa foto: Ferrari

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri