Un Ferrari construit în anii '50, parte a unei colecții cu mai multe modele ale constructorului italian, unele afectate de un uragan, a fost vândut pentru 1,87 milioane de dolari (1,72 milioane de euro) în cadrul unei licitații. Singura problemă este că mașina nu poate fi condusă. Nici nu are motor și întreaga caroserie este contorsionată și ruginită, dar epava s-a vândut pentru o sumă ce a depășit estimările inițiale.

Ferrari este una dintre cele mai cunoscute mărci din lume, iar multe dintre modelele construite la Maranello se află în topurile cu cele mai scumpe automobile de pe planetă. Nu este, deci, de mirare că un Ferrari 500 Mondial, un model de curse din anii '50, s-a vândut pentru o sumă considerabilă în cadrul unei licitații RM/Sotheby's organizată în California. Ceea ce este surprinzător este că mașina se află în stare nefuncțională, fiind de fapt o epavă care ar fi foarte greu de restaurat.

Modelul din imagine este al doilea din doar 13 Ferrari Mondial cu caroserie Pinin Farina, mașina fiind pilotată de Franco Cortese, omul care a adus prima victorie pentru Ferrari într-o cursă. Mondialul a concurat în curse cunoscute de anduranță ale vremii precum Targa Florio și Mille Miglia, iar actualul proprietar l-a avut în posesia sa vreme de o jumătate de veac. În acest răstimp, mașina a fost lăsată să putrezească, ea făcând parte dintr-o colecție mai mare de mașini în stare „Barn Find”, unele afectate de un uragan.

Un Ferrari Mondial din 1955 care chiar merge și costă mult mai mult de 1,8 milioane de dolari. Foto via Newspress.co.uk

În total, cei de la RM/Sotheby's speră să obțină pe toată colecția peste 20 de milioane de dolari, iar estimarea inițială pentru acest 500 Mondial din prima serie era de 1,6 milioane, dar mașina s-a vândut pentru 1,87 milioane și este descrisă ca fiind „baza pentru un proiect de restaurare intrigant”. La pachet cu epava vine și un motor Lampredi Tipo 119 de trei litri cu patru cilindri în linie, mai mare decât agregatul original care este pierdut. Cutia de viteze este, însă, cea originală.

Una din ultimele curse din Italia a mașinii a fost Targa Florio din 1956. Ulterior, mașina a ajuns în State și a concurat, în prima parte a aniilor '60, cu un motor V8 american în locul celui original. În această perioadă a avut loc și un accident serios în care mașina a luat foc, iar ceea ce a supraviețuit a fost pus la păstrare și nimeni nu s-a mai atins de automobil până în prezent.

Un alt Mondial, de asemenea funcțional și tot cu caroserie Scaglietti. Foto via Newspress.co.uk

Mai trebui să menționăm încă ceva. Caroseria aflată acum pe mașină - așa îndoită cum e - nu este cea originală. După ce a concurat la Mille Miglia în 1954 (unde a terminat pe locul 4 la clasă, respectiv pe 14 în clasamentul general), mașina a fost recarosată de Scaglietti. Pozele de arhivă arată că design-ul original marca Pinin Farina era foarte similar cu cel al lui Ferrari 375 Plus, un alt model cu caroserie Pinin Farina care s-a impus la Le Mans în 1954.

Sursa foto: RM/Sotheby's

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri