Alfa Romeo a cules o poveste din istoria sa vastă și a transpus-o în prezent. Constructorul milanez prezintă o reverență în fața trecutului glorios și salută, cu speranță, un viitor ce se vrea luminos, iar totul se petrece între liniile curbe ale noului său supercar, făcut de la un brief extrem de simplu: „Avem nevoie de o nouă mașină specială”, a venit comanda de la șefii mărcii care face parte din grupul Stellantis, iar rezultatul a fost prezentat sub un nume care ridică părul pe ceafa și pe brațele pasionaților.

Alfa Romeo a ieșit din arena mașinilor cu adevărat rapide în urmă cu 13 ani, producând ultimul Alfa Romeo 8C Spider în 2010. De atunci, grupul Fiat-Chrysler a fost la un pas de a reveni cu un supercar de 700 de cai putere, dar echipa condusă pe atunci de Sergio Marchionne nici n-a apucat să se pună pe treabă, toate resursele fiind direcționate către platforma care avea să susțină modelele Giulia și Stelvio. Acum, însă, italienii își salută fanii - cei mai înstăriți dintre ei - cu un nou halo car.

Autorul articolului alături de Alfa Romeo 33 Stradale expus la Museo Storico Alfa Romeo din Arese, Italia. Foto via Alex Șiclovan

Numele este 33 Stradale, o referință către varianta de stradă a prototipului de curse Tipo 33. Modelul respectiv a fost lansat în anul 1967, varianta Tipo 33/2 debutând în sezonul următor din Mondialul de Anduranță. Tot atunci, Alfa Romeo a construit, cu ajutorul departamentului de competiții denumit Autodelta, o versiune de stradă a lui T33. Cu un design semnat de Franco Scaglione versiunea de stradă a rămas una dintre cele mai frumoase modele de stradă ale decadei. Doar 18 exemplare au fost asamblate până în martie 1969, iar unele incorporează detalii estetice destul de diferite.

Acum, Alfa a reînviat numele 33 (folosit, între timp, și pentru o berlină compactă) și l-a folosit pentru o reinventare modernă a vechiului Stradale. Mașina nouă nu are legătură nici cu Alfa Romeo 4C, ultima sportivă a mărcii, și nu este nici un GT în spiritul lui 8C, ci un supercar autentic. Motorul poziționat în spatele scaunelor nu este un V8, ca în cazul primului Stradale, ci un V6. Dacă, însă, cumpărătorul nu-și dorește să polueze deloc, întregul tren de rulare poate fi electric, această flexibilitate fiind dată de construcția de carbon proiectată de la zero pentru acest model.

Doar 33 de exemplare vor fi produse în atelierele Carrozzeria Touring din Milano, iar toate au fost deja vândute. O serie de colecționari și clienți ai casei Alfa Romeo s-au strâns, la scurt timp după ediția de anul trecut al Marelui Premiu de Formula 1 al Italiei, să vadă niște schițe și o fișă cu detalii tehnice pentru acest model. Ceea ce au văzut i-a convins, căci singura șansă a altor bogați să pună mâna pe un 33 Stradale este piața second-hand, la licitații.

Șasiul de tip monococă din fibră de carbon se îmbină cu un schelet din aluminiu, ușile tip flutere cu porțiuni vitrate generoase atârnându-se de structura de carbon. Oficialii mărcii au spus că fiecare mașină va fi unică datorită faptului că modelele sunt asamblate manual, pe lângă faptul că opțiunile de personalizare sunt aproape nelimitate. Clientul poate chiar să-și aleagă propria serie de șasiu, combinația de opt cifre fiind liberă, aceasta fiind afișată și pe tunelul central al transmisiei.

Finisajele și materialele folosite la interior diferă în funcție de tema vizuală selectată: Tributo sau Alfa Corse. Cea dintâi vine să emuleze tonurile și elementele din interiorul originalului, în timp ce interiorul Alfa Corse este mai sportiv, cu mult mai multă fibră de carbon expusă și piele neagră pe scaune, pe lângă Alcantara în anumite porțiuni și alte materiale speciale.

Clienții pot alege între o propulsie bazată pe un motor termic sau una electrică. Cea „tradițională” se bazează pe un agregat V6 twin-turbo de 3.000 cmc care dezvoltă 620 de cai putere. Toți se îndreaptă către puntea spate, iar Alfa Romeo a spus că acesta nu este motorul Nettuno de pe Maserati MC20, ci o evoluție a motorului V6 twin-turbo de 2,9 litri de pe Giulia. Transmisia este una automată cu opt rapoarte și dublu ambreiaj de la ZF. Maserati, în schimb, a optat pentru o cutie de viteze Tremec.

Nu știm cuplul, dar motorul de pe Giulia GTAm dezvoltă cam 600 Nm. Cifrele sunt chiar mai impresionante în cazul versiunii electrice. Alfa Romeo vorbește despre o putere de peste 750 de cai putere, similar cu ceea ce oferă Maserati GranTurismo Folgore. Acesta din urmă are trei motoare electrice care oferă, în total, 1.350 Nm, iar acest setup ar putea să fie împărtășit și de Alfa Romeo. Ceea ce știm cu siguranță este autonomia de 450 de kilometri (în ciclu WLTP), la fel ca GranTurismo Folgore.

În ciuda diferenței de putere în favoarea EV-ului, Alfa Romeo a spus că performanța va fi la fel indiferent de trenul de propulsie. Astfel, luând în calcul greutatea în plus a variantei electrice, 33 Stradale va avea nevoie de mai puțin de trei secunde pentru a ajunge la 100 km/h cu start de pe loc. Viteza maximă va fi de 333 km/h, iar frânele Brembo ce beneficiază de tehnologia brake-by-wire vor ajuta la oprirea acestui model exotic. Suspensia este cu brațe duble la ambele capete, cu amortizoare variabile și sistem de ridicare a părții frontale.

Deși nu ni s-au oferit alte detalii, CEO-ul Alfa Romeo Jean-Philippe Imparato a spus că acesta nu va fi ultimul model „special” al mărcii, italienii pregătind și alte mașini interesante pe viitor. Cu alte cuvinte, 33 Stradale ar putea să nu fie ultimul supercar cu motor termic din istoria mărcii, deși majoritatea presei sugerează că orice alt model limitat din viitor va fi doar electric.

Sursa foto: Alfa Romeo

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri