Stellantis va investi 103 milioane de euro la facilitatea sa Szentgotthard din Ungaria pentru a produce din 2026 module cu acţionare electrică (EDM), care vor ajuta producătorul auto să-şi extindă portofoliul de vehicule electrice (EV), transmite Reuters.

Este a treia investiţie a Stellantis într-o facilitate de producţie EDM, după cele de la Tremery-Metz, în Franţa, şi Kokomo, Indiana, în Statele Unite.

În plus, Stellantis va majora anul acesta producţia următoarei generaţii de transmisii electrificate cu dublu ambreiaj (eDCT) pentru maşini hibride şi vehicule hibride plug-in la facilitatea sa din complexul Mirafiori, în Italia.

Investiţiile vor ajuta al treilea producător auto mondial să se apropie de obiectivul de a vinde în Europa doar maşini electrice pe baterii până în 2030. În următorul deceniu, compania va investi 50 miliarde de dolari în eforturile de electrificare.

Extinderea uzinei din Szentgotthard, unde acum se produc motoare cu combustie internă pentru vehiculele Stellantis, va include asamblarea şi testarea de module cu acţionare electrică 3-in-1.

Stellantis a fost înfiinţat în 2021, în urma fuziunii dintre grupul francez PSA şi cel italiano-american Fiat Chrysler, şi regrupează sub aceeaşi umbrelă mărci precum Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen şi Alfa Romeo

Stellantis a prezentat în octombrie noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preţ de pornire de 23.300 de euro (24.540 dolari), menit să concureze cu modelele electrice accesibile ale firmele auto din China.

Vehiculele electrice (EV) sunt mult mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, încurajaţi de subvenţiile guvernamentale.

Maşinile electrice de oraş din Europa costă în medie aproximativ 30.000 euro. Citroen e-C3 va concura cu Dacia Spring, care este asamblat în China.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri