Alfa Romeo a intrat cu stângul în lumea mașinilor electrice și asta înainte ca vreun exemplar al noului său crossover compact Milano să ajungă în showroom. Motivul este că mașina nici nu se va mai numi după orașul de baștină al constructorului italian ca urmare a unei reacții virulente a mai multor politicieni de rang înalt de la Roma, scrie Autocar.

În urmă cu 57 de ani, Alfa Romeo dezvăluia coupe-ul sportiv Montreal și nimeni - nici oficialii din provincia Quebec a Canadei și nici vreun macaronar la patru ace - nu s-a ofuscat la auzul veștii. Ulterior, în 1985, constructorul a venit cu modelul 75, o berlină populară ce a poposit de cealaltă parte a Atlanticului cu numele „Milano”.

În amintirea respectivului model, dar și pentru a dovedi deschiderea către noi piețe, Alfa Romeo a decis să-și numească primul EV tot Milano, dar ministrul industriilor de la Roma. Adolfo Urso, a reacționat fără ocolișuri: „o mașină care este asamblată în Polonia nu se poate numi Milano. Este interzis prin legea din Italia”, a declarat acesta imediat după ce, săptămâna trecută, Alfa a publicat primele imagini și detalii tehnice ale noului model.

Ministrul s-a referit la decizia Stellantis de a asambla crossoverul la uzina Tychy din Polonia. Carlos Tavares, CEO-ul grupului, a apărat această mutare strategică spunând că „[mașina] ar costa cu aproximativ 10.000 de euro mai mult și nu ar fi la fel de competitivă [pe piață] dacă ar fi făcută în Italia”. Degeaba, însă, căci Urso și ai săi n-au avut de gând să miște în front în ultimele 72 de ore, iar Alfa Romeo a anunțat schimbarea de nume.

„În spiritul promovării unei înțelegeri mutuale”, primul EV Alfa Romeo se va numi „Junior”, deși, conform CEO-ul Alfa Romeo Jean-Philippe Imparato, „știm că nu suntem obligați să facem asta”. Șeful constructorului a spus că vrea să evite orice controversă și „suntem conștienți că acest moment va rămâne în istoria mărcii. Este o mare responsabilitate, dar suntem și foarte încântați de viitor”.

Noul nume a fost ales, din nou, cu un ochi către istoria mărcii. „Este o alegere naturală”, a declarat Imparato care a făcut referire la coupe-ul 1300 GT Junior din 1966, un model popular la acea vreme. Astfel, Junior devine urmașul spiritual al lui Giulietta și MiTo și va fi o mașină de buget. „Alfa Romeo este singurul brand din lume care poate să vândă o mașină de 2 milioane de euro bucata, dar și una de 30.000 de euro”, a punctat CEO-ul vorbind despre modelul exclusivist Alfa 33 aflat la celălalt capăt al scării valorice. Alfa Romeo Junior va avea și o variantă hibridă.

Sursa foto: Alfa Romeo

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri