Cu toții tânjim după aerul internațional, după premiere, concepte, lansări regionale sau măcar naționale și, nu în ultimul rând, tânjim după hale pline. Salonul Auto București & Accesorii 2023, căci aceasta este titulatura completă, a scăpat de litera I din titlu, apanaj al caracterului internațional, dar mai ține încă legătura cu saloanele din regiune, motiv pentru care ediția aniversară din acest an vine cu o schimbare de format.

Statistica pieței auto din România pe luna septembrie a apărut recent, iar topul producătorilor auto este deschis, în mod evident, de Dacia. Constructorul autohton este urmat de Renault, Skoda, Toyota, Volkswagen, Hyundai și Ford. Dintre aceștia, au răspuns prezent la SAB&A 2023 - prin dealerii aferenți - doar Toyota, Hyundai și Ford. Evitarea saloanelor de către mulți constructori nu este ceva nou, nici pe plan local și nici chiar mondial, dar asta are și repercusiuni vizibile, și invizibile.

Automobile Bavaria a răspuns prezent doar cu divizia de automobile rulate, dar n-a adus exemplare din antichitate

Cea vizibilă este că întreg evenimentul are loc în pavilionul B2 de la Romexpo, o hală de cam 15.200 de metri pătrați care, cândva, era „ajutată” de un alt spațiu adiacent ce nu era niciodată plin de expozanți, nici pe departe. Tocmai de aceea s-a luat decizia, în urmă cu câteva ediții, de a focaliza întreg show-ul pe un singur pavilion, pe lângă „promenada” exterioară și zona de drifting și cascadorii din apropiere, zonă unde distracția începe în weekend (13-15 octombrie).

Salonul s-a deschis, oficial, pe data de 10 octombrie, iar schimbarea de format se vede, căci SAB&A 2023 va ține doar 6 zile, nu 11 ca în trecut, venind astfel alături de alte astfel de evenimente din regiune. La fața locului, vizitatorul poate vedea și mărci precum Alfa Romeo, BMW, Fiat, Honda, Isuzu, INEOS Grenadier, Jeep, Kia, Lexus, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi, Rolls-Royce, Ssang Yong, Subaru, Suzuki și Volvo.

Nici mărcile nipone n-au lipsit (Apan, Asko Group), dar noi deja visăm la conceptele pe care Mazda le pregătește pentru Japan Mobility Show 2023

Trebuie făcute, evident, niște mențiuni aici, deoarece unele mărci sunt prezente doar grație unor companii de leasing care și-au adus diverse modele din gamă, iar alții au venit doar cu modelele second-hand, cum este cazul BMW. În rest, puțini au investit în adevărate standuri ce s-ar putea apropia de ceea ce vedeam cândva, în epoca aparent bogată a celei de-a doua jumătăți a aniilor '00.

Mai interesant a fost, însă, perimetrul unui importator de mărci din China, constructori precum DFSK, SERES, BAIC, FORTHING, JAC, XEV și SWM atrăgând multă atenție de la cei veniți la eveniment, parcă mai multă decât orice constructor „obișnuit”. Evident, unii dealeri au scos din joben oferte pe perioada Salonului, iar asta se aplică și-n cazul modelelor cu motoare clasice, dar și electricelor. Despre acestea din urmă, însă, vom vorbi într-un material separat.

Țiriac Auto a adus varietatea pe drumul către pavilionul central, dar tot cu divizia de rulate

Aici ne concentrăm pe restul modelelor prezente, inclusiv unele pestrițe: ca la fiecare SAB, există un stand cu modele istorice, ba chiar și unul cu diverse versiuni de Aro 10 de la un club local, pe lângă multiplele standuri cu accesorii, piese, componente și utilaje (cele mai multe fiind spălătoriile self-service, se pare). Per total, evenimentul nu are și nici nu pretinde să aibă aura de altă dată, iar întrebarea imposibil de evitat este simplă: oare cât va mai exista acest concept, în forma sa actuală fără activările, inovările și oportunitățile de interactivitate și activități interesante pe care le găsești în alte părți?

Și, ca un fel de post scriptum, cred că este vag grăitor că, cel puțin pentru mine, mașina cea mai atractivă a fost adusă nu de vreun dealer, nu de vreo societate de leasing, firmă de tuning, club sau asociație, ci de Poliția Română...

Un Porsche 911 Turbo din 2001 pe care-l ține Poliția de mulți, mulți ani și care are o istorie tumultoasă.

Salonul Auto București & Accesorii 2023 pe scurt

Cenntro va prezenta mărcile: Logistar 260, Logistar 200, Logistar 100, Avantier și Teemak. Nu în ultimul rând, compania Auto Big va fi prezentă cu următoarele mărci: Audi e-tron, Tesla, Mercedes-Benz/AMG, BMW și Toyota.

Tematica SAB & Accesorii include:

  • autoturisme de oraş şi de teren, autoturisme clasice
  • vehicule hibride și electrice
  • autovehicule utilitare uşoare și grele – camioane, remorci, componente, accesorii și servicii aferente
  • motociclete, scutere, biciclete şi accesorii
  • componente și accesorii auto, sisteme audio şi de navigaţie, tuning auto și moto
  • echipamente şi utilaje pentru service-uri, vopsitorii şi spălătorii auto
  • mijloace de semnalizare rutieră, echipamente de dirijare, măsură şi control trafic
  • media de specialitate și asociații de profil
  • societăţi de leasing, societăţi de asigurare, servicii adiacente
  • 1 zi dedicată interacțiunii cu media de specialitate și mainstream.
  • 6 zile de interacțiune cu oamenii de afaceri și specialiștii din industrie.
  • 6 zile de interacțiune cu publicul larg, stabilirea de noi contacte, fidelizarea clienților din portofoliu și vânzări directe.
  • 6 zile cu evenimente conexe menite să atragă iubitorii acestui segment important din industria României la evenimentul auto al anului – lansări de produs, workshop-uri, conferințe, mese rotunde, concursuri, drift-uri și demonstrații auto.

Sursa foto: Wall-Street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri