Stellantis vrea să înceapă să producă tot mai multe mașini electrice în Europa, iar grupul este aproape de a bate palma cu partenerul chinez Leapmotor pentru a asambla până la 150.000 de EV-uri anual în uzina Mirafiori. Legendara fabrică a Fiat, în care astăzi se mai produc doar câteva modele Maserati, dar și Fiat 500e, a avut probleme în ultimii ani, dar ar putea să fie salvată de implicarea asiatică, scrie Automotive News.

Leapmotor pare să fi găsit, printr-un joint-venture cu Stellantis, modalitatea de a produce multe EV-uri ieftine în Europa, reușind astfel să treacă de dificila probă a exportului. Grupul ce s-a creat prin fuziunea dintre FCA și PSA vrea să completeze capacitățile neexploatate din uzina Mirafiori, cea mai veche fabrică de profil de pe Bătrânul continent, prin producția de EV-uri, iar opțiunea de a asambla mașini Leapmotor în Italia se află, acum, pe masa discuțiilor.

Constructorul chinez din care Stellantis deține 21% în urma unei tranzacții din toamna trecută evaluată la 1,5 miliarde de euro ar avea de câștigat și pentru că mașinile sale făcute în Torino ar fi, ulterior, vândute prin rețeaua de dealeri Stellantis de pe întreg continentul. Conform unor surse citate de Automotive News, producția ar putea începe din 2026-2027, iar Carlos Tavares, CEO Stellantis, a declarat că totul este analizat.

Microcarul Leapmotor T03 este vândut deja în Franța printr-un importator local. Sursă foto: Leapmotor

„Dacă avem oportunitatea să [asamblăm mașini Leapmotor în Italia], iar acest lucru are sens din punct de vedere economic, evident că o vom face”, a spus acesta. „Totul depinde de cât de competitivi putem fi în materie de preț, dar și dacă putem să ținem nivelul calității la standardele pe care le propune concurența”, a adăugat Tavares. Cu alte cuvinte, Leapmotor ar putea să devină al 15-lea brand din portofoliul Stellantis, înlocuind măcar parțial nevoia ca unele dintre mărcile existente să facă EV-uri de buget.

În urma recentelor discuții în contradictoriu între oficialii Stellantis și cei din guvernul Italiei, Stellantis caută metode prin care crește profitabilitatea, dar și producția în punctele sale de lucru din peninsulă. Anterior, italienii au criticat Stellantis și, mai mult decât atât, s-a vorbit și despre intrarea statului în Stellantis ca investitor, dar această opțiune a fost negată de mai mulți miniștri și recent, dar și în toamna trecută.

S-a vorbit, de asemenea, și despre o fuziune între Grupul Renault și Stellantis, în timp ce Italia caută să atragă un alt constructor de anvergură pentru a-și reporni economia industrială. Tavares a criticat această narativă a statului, sugerând că o companie precum este cea pe care o conduce are, de fapt, nevoie de mai multă susținere din partea statului înainte de a primi critici că nu produce destule mașini la nivel local. Italienii au crescut ecobonusurile pe care cetățenii la pot primi pentru achiziția unui EV, ele ajungând până la 13.800 euro - mai mari chiar și decât ce am văzut în România în ultimii ani.

Uzina Mirafiori. Sursă foto: Stellantis

Conform datelor financiare publicate în toamnă, joint-venture-ul dintre Stellantis și Leapmotor vizează vânzări pe piețele din exteriorul Chinei de 500.000 de unități anual în 2030. Dacă mașini Leapmotor vor fi făcute în Italia, ele vor putea evita potențiale taxe pe care Comisia Europeană le-ar putea pune în cârca constructorilor chinezi (sau a celor europeni sau americani care asamblează mașini în China).

Uzina Mirafiori trece deja prin niște schimbări. Recent, a fost anunțat că producția va fi întreruptă ca urmare a scăderii cererii și, pe termen mediu, modelul Maserati Levante va fi scos complet de pe liniile de fabricație, urmând ca înlocuitorul său să fie fabricat la altă locație. Este vorba de un alt SUV care va fi lansat în 2027 și va fi făcut în Cassino. De asemenea, actualul Fiat 500 va fi pensionat în 2026, iar un înlocuitor ce va fi făcut pe platforma STLA Small va fi asamblat la o altă uzină din Europa (Fiat 500 se produce și în Polonia, în prezent).

Noul SUV electric Leapmotor C10 este semnalul dat de constructorul chinez în care a investit Stellantis. Sursă foto: Leapmotor

Nu se știe, încă, ce modele Leapmotor ar putea să fie făcute în Italia - dacă acest lucru se va concretiza - dar constructorul chinez, care nu se numără printre jucătorii importanți de pe piața asiatică, a anunțat că va lansa cinci mașini „pentru piețele internaționale” în următorii doi ani. Dintre acestea, la Munchen anul trecut a a fost deja lansat SUV-ul 100% electric C10, dar acesta nu a ajuns încă pe piață.

Sursa foto: Leapmotor

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri