Președintele Stellantis, John Elkann, a declarat că nu există vreun plan ca grupul pe care-l conduce să fuzioneze cu marele rival Renault, în ciuda zvonurilor apărute în presa din Heagon. În schimb, compania vrea să atragă statul italian să investească în operațiunile sale, scrie Automotive News.

„Nu luăm în calcul nicio alipire cu un alt constructor”, a declarat Elkann. Acesta a subliniat că Stellantis vrea să atragă toate părțiile implicate în procesul de electrificare pentru a face din această perioadă de transformare un succes. Recent, publicația italiană „Il Messaggero” a scris că guvernul de la Paris, care deține cea mai mare cotă în Renault, ar studia un plan de fuziune între cele două grupuri.

Astfel de știri au dus la creșterea prețului acțiunilor Renault cu 4%, motivația guvernanților francezi fiind o teamă de riposta chineză, dar și față de rivalii germani. Pe piață, Renault este cotat sub Stellantis, acesta din urmă fiind un super-grup creat în urma fuziunii PSA (Peugeot-Citroen) cu FCA (Fiat-Chrysler), în 2021. Analiștii de la Equita au spus, însă, că o unire a Renault cu Stellantis s-ar putea lovi de investigații anti-trust la nivel european, pe lângă probleme cu personalul care lucrează la uzinele celor două grupuri din Franța.

Săptămâna trecută, CEO-ul Stellantis Carlos Tavares a comentat pe marginea pericolului reprezentat de companiile chinezești. Acesta a spus că mărcile chineze sunt printre factorii care alimentează potențiale noi fuziuni în industria auto europeană, alți factori fiind eliminarea motoarelor termice alimentate de combustibili poluanți, dar și creșterea salariilor din domeniu.

Sursa foto: Stellantis

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri