"O realitate la generatie millenials (nascuti intre 1980-2000 - n.red) este ca timpul pe care ei il petrec intr-un anumit job de debut este sub trei ani. Acest lucru se intampla pentru ca au unde sa plece. Este posibil ca si generatia anterioara sa fi avut acelasi profil, insa pentru ca nu aveau unde sa plece ramaneau pana se crea o oportunitate, chiar daca insemna mai mult timp", a declarat pentru wall-street.ro reprezentantul companiei de resurse umane Hart Consulting.

Un studiu realizat de SNSPA si Hart Consulting a identificat o serie de calitati, dar si de puncte slabe ale tinerilor angajati, reprezentanti ai generatiei Y, care in curand vor reprezenta cea mai mare parte a personalului din companii.

Madalina Balan a adaugat ca un alt motiv pentru care angajatii tineri aleg sa plece dintr-o companie tine si de faptul ca organizatiile nu stiu sa le prezinte beneficiile pe care le pot avea din anumite pozitii.

Poate ca nu este cel mai grozav job cel din call-center, dar iti ofera suficienta expunere incat sa intelegi mai multe tipologii umane in randul celor cu care vorbesti la telefon.

La ce se uita tinerii din generatia Y la angajare

Un studiu realizat de SNSPA si Hart Consulting arata ca tinerii se uita la brandul de angajator cand cauta un loc de munca.

Astfel, generatia Y isi doreste sa gaseasca la locul de munca medii deschise, informale, fara presiune si reguli prea multe, cu manageri care sa le ocroteasca imaginea de sine fragila si in acelasi timp omnipotenta, care sa le ofere des feedback si incurajare, coaching si un ghidaj intr-un mod colaborativ, de la egal la egal si nicidecum condescendent, autoritar.

Citeste si:

Madalina Balan a adaugat ca este important ca organizatiile sa le prezinte tinerilor un plan de cariera clar si oportunitati clare de invatare.

Astfel, potrivit Hart Consulting, pentru retentia angajatilor, companiile ar trebui sa intreprinda urmatoarele actiuni:

  • sa monitorizeze calitatea leadership-ului;
  • sa masoare constant nivelul de angajament al oamenilor;
  • sa comunice transparent cine sunt angajatii cu potential inalt si investitia in cariera lor;
  • sa deseneze traseele de cariera si job-urile in sine;
  • sa permita interactiune, diversitate, autonomie.

Pe de alta parte, si tinerii pot face cateva lucruri pentru a se adapta mai bine mediului de lucru. Astfel, potrivit Madalinei Balan, angajatii tineri este important sa dea dovada de autocontrol si disciplina, adica sa-si educe rabdarea si sa isi gentioneze asteptarile.

Studiul a fost realizat de echipa Facultatii de Management din cadrul Scolii Nationale de Studii Politice si Administrative (SNSPA) pe baza analizei a peste 7500 de profiluri psihologice din generatia Millenials si generatii mai varstnice aflate in baza de date Hart Consulting, folosind metodologia Hogan.

Hart Consulting activeaza pe piata locala din anul 2006, oferind servicii de consultanta in resurse umane: selectie, programe de evaluare si dezvoltare la nivel individual si de echipa, seminarii pe tematici de HR, studii de opinie a angajatilor.

Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 610.000 de euro si un profit de aproximativ 60.000 de euro.