"Daca in urma cu cativa ani conceptul de well-being era cunoscut foarte putin, in ultimii ani, companiile au inceput sa vina spre noi, deoarece angajatii sunt cei care le transmit ca isi doresc astfel de programe. (...) In unele industrii, precum este IT-ul, de exemplu, unde salariile sunt egale in majoritatea companiilor, angajatorii sunt nevoiti sa ofere pachete de beneficii prin care sa ii atraga pe angajati", a declarat pentru wall-street.ro Alecsandra Ionita, CEO si well-being specialist SmartExperience, companie care ofera astfel de beneficii.

Mai multe studii din piata arata ca oamenii nu mai sunt interesati de o marire infima de salariu, cum ar fi de 2%, si prefera, mai degraba, astfel de beneficii non-financiare.

"Oamenii nu mai inclina catre o marire de salariu, care nu o sa ii satisfaca atat de mult, ci, mai degraba, cauta activitati prin care sa isi creeze prietenii la locul de munca, sa gaseasca oameni cu care sa imparta aceleasi pasiuni. (...) Ei vor sa simta ca apartin unei comunitati si ca organizatia investeste in ei, in dezvoltarea lor personala", a explicat Ionita.

Cele mai dorite beneficii

Astfel, pentru a-si motiva oamenii, companiile le pun la dispozitie ateliere de dezvoltare profesionala, cursuri sau conferinte.

Cele mai dorite sunt:

  • atelierele de dezvoltare personala, de la cursuri de actorie si pictura la ateliere de improvizatie si dictie

"Angajatii constientizeaza ca organizatiile investesc pentru dezvoltarea lor proprie, nu investesc pentru a genera cresteri in business. In acest fel, redeschidem apetitul oamenilor pentru ca sunt oameni care nu mai fusesera de mult timp la piese de teatru sau evenimente.In felul acesta, ei isi recladesc viata culturala", a spus CEO-ul SmartExperience.

cursuri de fotografie cu smartphone-ul

"Toata lumea are un smartphone si este necesar sa invete sa il foloseasca si sa faca fotografii, fie ca este vorba de fotografii tematice, de portret sau in care surpind natura. Cu toiti plecam in vacanta si este important sa stim sa facem fotografii", a precizat Alecsandra Ionita.

  • ateliere de aranjamente florale sau gradinarit
  • cursuri de make-up pentru angajate
  • cursuri de parenting
  • ateliere de medicina preventiva

"Foarte multi angajati au abonamente la furnizori privati de ingrijire. Insa foarte putini isi fac analize sau merg sa vorbeasca cu un medic", a precizat managerul.

Tinerii isi doresc cursuri de fotografie cu smartphone-ul, iar cei de peste 40 de ani isi doresc ateliere de gradinarit

Cat platesc companiile pentru ateliere

Companiile, in functie de dimensiunea lor, aloca bugete care incep de la 1.000 de euro pana la 50.000 de euro anual pentru participarea angajatilor la astfel de ateliere, cel putin o data pe an.

Citeste si:

Astfel, participarea la un atelier costa intre 15 si 30 de euro.

"Aceste beneficii ajung la toti angajatii dintr-o companie, chiar daca vorbim de cateva mii, putand participa de la receptionist la top manager", a explicat Alecsandra Ionita.

In cazul managerilor de top, atelierele au loc separat de restul angajatilor si sunt in general exercitii de meditatie, de concentrare, de nutritie si de exercitii fizice

Angajatii din fabrici ar avea nevoie de exercitii

O zona in care astfel de ateliere nu au patruns inca este productia, unde angajatii lucreaza pe linii de productie si ar avea nevoie de ateliere de kinetoterapie, de exemplu.

"Am intalnit situatii in care angajatorii se plang ca oamenii fac artrita sau isi iau zile libere pentru isi folosesc foarte mult mainile. Ei au bugete pentru ateliere, insa le este foarte greu sa intrerupa productia chiar si pentru o ora. Lor le putem oferi ateliere de kinetoterapie, in care ii invatam sa faca exercitii inainte de a incepe munca", a explicat Ionita.

SmartExperience si-a inceput activitatea in 2010, prin organizarea de ateliere tematice pentru relaxarea angajatilor si furnizeaza servicii pentru unele dintre cele mai mari companii din tara. Programele implementate se desfasoara la sediul companiilor, fie in pauzele de pranz, fie dupa orele de serviciu.

Compania a intregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 150.000 de euro si are peste 10 clienti mari, intre care se numara Orange, Raiffeisen Bank, Cetelem, Romastru, Wrigley, Servier Pharma.

CITESTE mai mult si in articolul Cele mai dorite beneficii de catre oamenii din companii. Cum iti faci angajatii fericiti

Cele mai dorite beneficii: Tu le primesti la job?

Cele mai dorite beneficii: Tu le primesti la job?

Sursa foto: Pixabay.com