“In fiecare luna numarul celor angajati scade. O problema importanta in industria resurselor umane este sa mentinem costurile de baza strans legat de nivelul pietei”, a spus Tig Gilliam.

Una dintre masurile de siguranta luate de Adecco se refera la consolidarea unor filiale pentru a reduce atat costurile imobiliare, cat si birocratia din sediul central din New York prin impartirea sarcinilor in interiorul fiecarei filiale. Numarul filialelor s-a redus cu 9% in ultimul an, ajungand la aproape 1100 de sedii in America si Canada.

In 2007, veniturile companiei s-au situat in jurul valorii de 2,8 miliarde de euro numai pe piata americana. In al doilea trimestru al 2008 compania a inregistrat o scadere cu 5% a profitului net. Cumulat cu profitul pe piata canadiana, pe continentul american Adecco acopera 15% din profitul total al companiei.

Adecco sustine ca profiturile companiei au scazut pe primul trimestru din 2008. Compania prognozeaza o scadere pe pietele din S.U.A. si Canada, si un declin si mai pronuntat pe pietele europene si japoneze, neputandu-se atinge astfel targetul de 5%, profit estimat pentru anul 2009.

Citeste si:

In ultimul an rata disponibilizarilor in S.U.A. a crescut de la 4,6 % la 6,1%. In sectoarele de servicii rata disponibilizarilor inca se pastreaza la jumatatea ratei medii nationale, dar este in continua crestere.
Pe termen lung, compania se asteapta la o crestere a cererii fortei de munca pe sectoarele finainciar, contabilitate si tehnologie. Aceasta crestere se poate transforma intr-o buna oportunitate pentru ca Adecco sa isi redreseze profitul.

Angajatii din servicii acopera aproximativ 38% din piata americana a fortei de munca, cu trei procente mai mult decat in 2008. Adecco se asteapta la o crestere in urmatorii ani a cererilor de personal pe piata serviciilor. In domenii ca tehnologia informatiilor se prognozeaza o crestere de 15% pana in 2016, cu o crestere de 50% petru piata de IT.

Adecco planuieste sa castige teren pe o piata a resurselor umane estimate la 135 de miliarde de dolari prin cumpararea de actiuni de la cele 9.600 de companii mici de resurse umane. Insa o tactica mult mai eficienta este targetarea directa a potentialilor clienti decat cumpararea unor firme mici care cunosc indeaproape piata locala, sustine presedintele filialei nord-americane a Adecco.

Adecco este lider mondial in domeniul resurselor umane, cu peste 5.800 de birouri in 67 de tari ale lumii.