are sunt profesiile care pot schimba lumea? Proiectele caritabile pe care chef Adrian Hădean le-a derulat în ultimii ani ne fac, fără îndoială, să spunem: bucătar. În paralel cu o carieră ca unul dintre cei mai titrați chefi români, Adrian Hădean s-a remarcat, în ultimii ani, drept principalul promotor al inițiativelor pentru reducerea risipei alimentare și oferirea de hrană persoanelor în nevoie. Prin asociația Black Sea FooDignity, pe care a înființat-o, a donat, până acum, 900.000 de mese calde, iar până la finalul anului estimează că numărul va ajunge la un milion. Pentru a strânge fondurile necesare, în luna noiembrie, organizează, în premieră în România, unul dintre cele mai prestigioase evenimente caritabile, din Europa. Kitchen Battle, desfășurat în parteneriat cu Cuisine sans Frontières, din Elveția, are loc pe 4, 5 și 6 noiembrie, în București, și așteaptă 150 de invitați, care se vor bucura de o experiență culinară de excepție și vor dona pentru programele caritabile ale asociației.

1. Cum a apărut ideea organizării competiției Kitchen Battle în România?

Răspuns: Uneori lucrurile se așază de la sine, așa cum ar trebui, chiar dacă nu se întâmplă asta în cel mai fericit context. Odată cu izbucnirea războiului din Ucraina, noi, cei de la Asociația Black Sea FooDignity, am știut că treaba noastră e să fim la granițe și să-i ajutăm pe refugiații ucraineni care tranzitau țara sau căutau refugiu la noi. Acesta a fost punctul de pornire al colaborării dintre asociația noastră și cei de la Cuisine sans Frontiere. Contextul nefavorabil al războiului ucrainean a dus la această colaborare și, pe urmă, la participarea mea la Kitchen Battle, organizat de Cuisine sans Frontieres la Zurich, ei fiind cei care au creat acest concept caritabil in urma cu 14 ani, in 2009, iar de atunci se întâmplă an de an. De aici a pornit ideea organizării acestui eveniment și la noi în țară și pare că n-a fost o ideea rea, dimpotrivă, reacțiile și implicarea oamenilor din jurul meu m-au bucurat și m-au încurajat.

2. Cum ați selectat chefii și care au fost criteriile după care v-ați ghidat în acest proces?

Răspuns: Am ales unii dintre cei mai buni chefi români de astăzi dintr-o listă lungă, pentru că avem mai mulți chefi extraordinari pe care ne dorim să-i vedem pe scena Kitchen Battle. Sunt fericit pentru că toți cei pe care i-am abordat pentru această primă ediție românească au răspuns fără rezerve, iar asta arată, o dată în plus, devotamentul lor față de publicul din România și față de comunitate.

3. Ce se va întâmpla efectiv pe durata unei ediții? Ce au de făcut chefii, dar participanții?

Răspuns: Prima ediție Kitchen Battle, care are loc în București, se va desfășura pe parcursul a trei seri. Șase chefi cunoscuți de la noi din țară, împreună cu echipele lor, vor găti unii împotriva celorlalți, în fața unui public numeros. Participanții la eveniment vor avea ocazia să deguste din preparatele chefilor și să le voteze pe cele favorite. În fiecare seară se vor duela câte două echipe, așadar, vom vedea preparate și concepte diferite, abordate de echipele care participă la battle. Scopul nostru este acela de a strânge, din donații, fondurile necesare pentru 100.000 de mese calde, care vor asigura hrana persoanelor aflate la nevoie, din cantinele sociale din tara.

4. Ce premii sau recunoașteri vor primi chefii participanți?

Răspuns: Vor primi recunoașterea și mai ales recunoștința noastră, a tuturor. Nu o să-i clasăm noi cumva, ei deja sunt cei mai buni dintre cei mai buni și chiar dacă pentru public, și sunt convins, și pentru chefi, aceasta este o competiție, pentru mine este o demonstrație culinară fantastică. Sigur, vom avea trofeele onorifice, care, sper eu, vor fi niște surprize plăcute pentru chefii noștri – opere de artă în conceptul lui Vlad Nancă.

5. Cum au reacționat partenerii tăi? Se implică și ei sau comunitățile lor în organizarea sau promovarea KB?

Răspuns: Ni s-au alăturat sponsori numeroși, care susțin ideea din spatele acestui eveniment, pentru că, până la urmă, este un eveniment caritabil, cu un scop bine definit. Unii dintre ei sunt alături de Asociație și ne-au devenit familie, alții s-au alăturat din mers. Le sunt recunoscător tuturor pentru eforturi, pentru că în ziua de azi nimic nu este ușor, mai ales când vine vorba de implicații financiare. Avem și un board care funcționează de anul acesta și care a pus mare efort în a ne ajuta să ajungem aici: Albert Davidoglu, Avi Flaviu Cicirean, Gerold Gutti, Maria Metz, Iulian Safir.

6. Cum sună povestea pe care îți dorești să o auzi ca urmare a primei ediții KB?

Răspuns: Vrem să aducem bucurie prin gust și să folosim arta culinară pentru a face o diferență, cât de mică, în viața câtorva oameni și, sperăm noi, în societate, în ansamblu. Este o inițiativă care consumă resurse enorme de timp, bani și energie, dar avem încredere că toți cei care vor alege să ne fie alături, în cele trei seri, vor duce mai departe mesajul nostru pentru o lume mai chibzuită și mai sensibilă la nevoile celor din jur. Sper ca toți cei care participă la primul eveniment Kitchen Battle să fie impresionați de munca pe care am depus-o împreună cu echipa mea, să ducă mai departe vorba și impresiile acestor seri și să ne fie alături, cu încredere, și de acum înainte, în alte proiecte caritabile și acțiuni de acest fel. Cred în mesele lungi și în bunătatea care se multiplică, iar acest credo al meu, materializat datorita donațiilor pe care le așteptăm la Kitchen Battle, va oferi până la final de an 100.000 de mese calde celor aflați la nevoie.

7. Există planuri pentru o a doua ediție sau abia testați interesul?

Răspuns: Feedback-ul de până acum pare a fi unul pozitiv, oamenii reacționează bine la ideea acestui eveniment, la ce înseamnă el și mai ales la ce implică el. Dar, după eveniment, cu siguranță vom trage linie, vom cântări plusurile și minusurile, vom vedea ce putem face diferit și ce putem îmbunătăți. Sperăm să ni se alăture și alți parteneri, iar anul viitor să reușim să organizăm un eveniment mai mare, în care să dăm și altor chefi, la fel de buni, șansa să gătească în fața publicului și, mai ales, să reușim să hrănim tot mai multe persoane aflate la nevoie.

8. De la decizia de a organiza KB în România și până la acest moment, ce experiențe te-au marcat? Care este cel mai memorabil lucru care ți s-a întâmplat?

Răspuns: Lucrul care m-a atins cel mai puternic și într-un mod pozitiv este exact răspunsul chefilor, pe care i-am chemat alături de noi în această aventură frumoasă, dar nu lipsită de dificultăți. Este un sentiment extraordinar să vezi că oamenilor le pasă și sunt dispuși să își ofere timpul, talentul, să depună efort pentru a-i ajuta pe cei din jur, fără să aștepte ceva în schimb. Mă bucur că inițiativa unui Kitchen Battle românesc are parte de acest răspuns pozitiv și sunt convins că și rezultatele pentru comunitățile pe care le servește Asociația noastră vor fi la fel de bune.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri