Frecventa acestor tipuri de internship-uri “la distanta” creste in companiile medii ca si cifra de afaceri si in business-urlie din mediul online. Astfel, mai mult de un sfert din cele 150 de internship-uri afisate pe un site specializat, care aduna oferte de job-uri part-time si colaborari, puteau fi desfasurate din propria sufragerie, fara un contact direct cu angajatorul. De obicei, astfel de internship-uri vizeaza activitati ca vanzare online, cercetare, marketing si social media development.

“Acum zece ani, nimeni nu auzise de internship-urile virtuale, insa acum orice absolvent de facultate se gandeste serios la aceasta posibilitate”, sustine Stephen Rothberg, fondatorul unui site de recrutare destinat studentilor si absolventilor. Rothenberg sustine ca de internship virtual a auzit pentru prima data la sfarsitul anilor ’90. Oferta de atunci venea din partea unei companii furnizoare de servicii in tehnologia informatiei si dezvoltare soft (programe), industrie care continua sa ofere si acum astfel de internship-uri. Alte sectoare care mizeaza pe internship-uri virtuale sunt vanzarile, marketing-ul si departamentele de comunicare ale companiilor din diverse domenii.

Participantii la internship si consilierii in cariera sustin ca programele ofera angajatilor posibilitatea sa opteze dintr-o mai mare varietate de job-uri, fara a fi nevoiti sa se relocheze. “Daca locuiesti intr-un oras unde piata fortei de munca este slab dezvoltata, odata cu avansul tehnologic, internship-urile virtuale sunt o adevarata posibilitate”, afirma Leslie Jensen-Inman, consilier in cariera.

De exemplu, Princess Ojiaku, o absolventa a unei facultatii de biologie, dorea sa lucreze in cercetare. In luna iulie a acestui an s-a inscris la un internship virtual, desfasurat pe o perioada de sase luni, in cadru organizatiei Scientists & Engineers for America in Washington, D.C. A aflat despre internship de pe platforma de comunicare Twitter, unde a urmarit mesajele unei organizatii non-profit, care promova implicatiile stiintei in programele de politici publice.

Insa exista si reversul medaliei in cazul internship-urilor virtuale. Lucrand de acasa, majoritatea participantilor intampina dificultati in a socializa la locul de munca. “Unele persoane prefera sa munceasca la un birou, in sediul companiei, pentru ca asa se simt "in miezul problemei"”, sustine Lisa Orrell, autorul unor carti despre instruirea tinerilor la locul de munca. Ea a angajat patru persoane in cadrul unui internship care avea ca sarcina updatarea informatiilor de pe platformele de comunicare MySpace si Facebook.
.